Бизнесът с вестници на Рупърт Мърдок в Австралия заяви, че повече от 100 негови вестника ще бъдат само цифрови или ще изчезнат изцяло, съобщава БиБиСи.

От следващия месец 76 регионални и местни вестници стават само онлайн и напълно закриват други 36.

News Corp Australia заяви, че този ход ще означава загуба на работни места, но не коментира колко ще бъдат съкратени.

Блокадата заради коронавируса засегна приходи от реклама, ускорявайки спада в медийния сектор на страната.

Изпълнителният председател на News Corp, Майкъл Милър, изтъкна как пандемията е засегнала бизнеса: "Covid-19 повлия на устойчивостта на общностното и регионалното публикуване".

"Следователно, за да отговорим на тези променящи се тенденции, ние прекрояваме News Corp Australia, за да се съсредоточим върху мястото, където се движат потребителите и бизнеса, и да затвърдим позицията си на водещата австралийска медийна компания за онлайн новини."

Съгласно плана, основните ежедневници на News Corp, включително "Херлад Сън" и "Дейли Телеграф", ще станат по-фокусирани върху държавата със съдържание от регионални и общностни журналисти.

По-големите регионални вестници, като "Меркурий Хобарт" или "НТ Нюз", ще продължат да се публикуват и печатно.

Корените на глобалната империя на Мърдок са в австралийските вестници. Но подобно на голяма част от останалия свят, традиционната медийна индустрия в Австралия е под силен натиск през последните години, тъй като рекламодателите се обръщат към интернет гиганти като Facebook и Google Alphabet.

Няколко медийни компании в страната вече извършиха съкращения или затвориха напълно по време на пандемията, като най-новите са Buzzfeed Australia и 10 Daily, уебсайт за новините на собственика на ViacomCBS, Ten Network.

По-рано тази година Australian Associated Press, който бе част от собствеността на News Corp, обяви, че приключва след 85 години в бизнеса.

News Corp води текуща кампания, за да накара онлайн фирмите да плащат за австралийското съдържание, което споделят.