На развитието на железопътния транспорт трябва да се гледа като на бизнес модел. В този транспорт не е инвестирано досега, както е в държавите в Европа. Той не е модернизиран. Това заяви пред БНР министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков.

По думите му модернизацията на железниците е свързана не само със закупуването на нови влакове, а и с нова визия и нова стратегия. Той посочи, че този процес изисква време. Според него най-късно до 2026 г. България ще има ясен бизнес план.

Гвоздейков подчерта, че железопътният транспорт е един от най-екологичните и инвестициите в него не трябва да спират. Министърът уточни, че за модернизацията на БДЖ ще се разчита на средствата по ПВУ.

По отношение на изграждането на Дунав мост 3 той заяви, че страната ни ще трябва да плати около 1,4 млн. евро. Той добави, че България е кандидатствала 50% финансиране на проекта от ЕК.

БДЖ отчете загуби в размер на 27 млн. лв. за първото полугодие

БДЖ отчете загуби в размер на 27 млн. лв. за първото полугодие

Причините за това са увеличените разходи за горива, заплати и инфраструктурните такси