Снимка показваща окървавено мъртво бебе, чието лице е замъглено, се разпространява в X (Туитър) през последните четири дни.

"Това е най-трудното изображение, което някога сме публикували. Докато пишем това, треперим", се казва в придружаващото съобщение.

Кадрите не са от репортер, отразяващ конфликта в Израел и Газа, или от някой от безбройните акаунти, споделящи ужасяващи видеоклипове на зверствата.

Това е платено съобщение от израелското външно министерство.

Откакто "Хамас" нападна Израел миналата седмица, израелското правителство започна широкообхватна кампания в социалните медии в ключови западни страни, в опит да събере подкрепа за своя военен отговор срещу групировката. Част от израелската стратегия: прокарване на десетки реклами, съдържащи брутални и емоционални образи на смъртоносното войнствено насилие в Израел в платформи като X и YouTube, според материали, прегледани от POLITICO.

Опитът на Израел да спечели онлайн информационната война е част от нарастващата тенденция правителствата по света да се движат бързо онлайн, за да оформят имиджа си, особено по време на криза. PR кампаниите във и около войните не са нищо ново. Но плащането за онлайн реклама, насочена към конкретни държави и демографски данни, сега е един от основните инструменти на правителствата, за да представят посланията си пред повече очи.

"Хамас" разпространява собствената си пропаганда в социалните платформи, включително Telegram и X. Групата, която е определена като терористична организация от Европейския съюз, Съединените щати и Обединеното кралство, публикува в понеделник видео със заложник- млада жена от Израел с френски произход.

Кампаниите в социалните медии започнаха малко след като бойци на "Хамас" убиха повече от 1200 и отвлякоха близо 200 души при изненадващо нападение. Израелската армия отговори с ответни удари и обсада на ивицата Газа, убивайки повече от 2330 палестинци до момента.

За малко повече от седмица Министерството на външните работи на Израел пусна 30 реклами, които са били видени над 4 милиона пъти на X, според данните на платформата. Платените видеоклипове и снимки, които започнаха да се появяват на 12 октомври, бяха насочени към възрастни над 25 години в Брюксел, Париж, Мюнхен и Хага, според същите данни.

Рекламите представят "Хамас" като "злобна терористична група", подобна на "Ислямска държава", и показват мащаба и видовете злоупотреби, включително ужасяващи изображения като тези на безжизнена гола жена в пикап. Друго платено видео, публикувано на X, с текст, редуващ се между "ИДИЛ" и "Хамас", има тревожни изображения, които постепенно се ускоряват, докато имената на двете терористични организации се слеят в едно.

"Светът победи ISIS. Светът ще победи "Хамас"", завършва рекламата.

В YouTube израелското министерство на външните работи пусна над 75 различни реклами, включително някои, които са особено графични. Те са насочени към зрителите в западните страни - включително Франция, Германия, САЩ и Обединеното кралство - и са излъчени между първоначалната атака на "Хамас" на 7 октомври и понеделник, според базата данни за прозрачност на Google.

"Никога не бихме публикували такива графични неща преди", каза говорител на мисията на Израел в ЕС, който получи анонимност поради опасения за сигурността, за да говори откровено. "Това е нещо, което не е част от нашата култура. Имаме голямо уважение [към] починалите", казаха те, добавяйки, че "войната не е само на земята".

В една реклама, озаглавена "Бебетата не могат да четат текста в това видео, но техните родители могат", приспивна песен се изпълнява на фона на дъга и еднорог лети по екрана. Рекламата казва: "Знаем, че вашето дете не може да чете това", но умолява родителите да съчувстват на онези, чиито деца са били убити по време на атаката срещу Израел.

Друга реклама отбелязва, че "Израел ще вземе всички необходими мерки, за да защити нашите граждани срещу тези варварски терористи". Друг показва изображения на окървавени заложници с размазани лица.

Израел до голяма степен се е насочва към Европа със своята версия на събитията, за да спечели подкрепа. Близо 50 видео реклами на английски бяха насочени към страните от ЕС, докато на зрителите в САЩ и Обединеното кралство бяха изпратени съответно 10 и 13 реклами. Един от видеоклиповете е гледан над 3 милиона пъти към вторник следобед европейско време.

Рекламната кампания постави някои предизвикателства пред компаниите за социални медии, които са задали стандарти за това какъв тип съдържание може да бъде публикувано в техните потоци.

Google, например, премахна около 30 реклами, съдържащи изображения с насилие, от публичната си библиотека, след като Политико се обърна за коментар в понеделник - което означава, че няма публични данни такива реклами някога да са съществували в YouTube.

Компанията каза, че не разрешава реклами, съдържащи насилствен език, ужасяващи или отвратителни изображения или графични изображения или описания на физическа травма. (Някои от графичните видеоклипове все още са достъпни в YouTube канала на израелското министерство на външните работи с някои предупреждения.)

X не отговори на искане за коментар. Технологичната компания в момента е разследвана от Европейската комисия дали нейната работа с незаконно съдържание и дезинформация, свързани с атаката на "Хамас", е спазила закона на ЕС за модериране на съдържанието, Закона за цифровите услуги (DSA).

Съгласно DSA компаниите трябва бързо да премахнат незаконно съдържание, включително терористична пропаганда, и да ограничат разпространението на неистини - или в противен случай ще бъдат изправени пред огромни глоби до 6 процента от глобалните си годишни приходи.

Не се показват подобни реклами в Instagram и Facebook, LinkedIn и TikTok на Meta, според публичните рекламни библиотеки на платформите към понеделник.

Някои от рекламите онлайн бяха посрещнати с известен неприязън от зрители , които търсеха начини да спрат да бъдат набелязани от външното министерство. Но експертите в областта казват, че това е просто новата реалност на PR кампаниите, изградени около войни.

"Тази тактика е толкова стара колкото и войната... Разпалването на морален гняв за изграждане на подкрепа за война е много стара практика", каза Емерсън Брукинг, старши сътрудник в Атлантическия съвет. "Но не мисля, че това се е сблъсквало със социалните медии по този начин преди."

Докато Израел засилва своята война онлайн, въздушни удари нанесоха щети на телекомуникационната инфраструктура на Газа, оставяйки милиони на ръба на пълно прекъсване на мрежата.

"Трудно е да си представим мощно усилие за контра-съобщения от страна на про-палестински групи, които биха могли да използват същия рекламен носител", каза Брукинг. "Това е част от бойното поле на социалните медии, в което Израел има истинско предимство."

Байдън - тъжен и възмутен, обвини палестинската страна за ударената болница

Байдън - тъжен и възмутен, обвини палестинската страна за ударената болница

Той обеща да предостави на Израел всичко необходимо, за да се защити