Рекламодателите, които разчитат на TikTok, за да продават на младите потребители, се подготвят да се обърнат към конкурентни социални мрежи, в случай че приложението бъде забранено в САЩ или продадено, но те чакат действията на Сената преди да пренасочат маркетинговите си бюджети, предаде "Ройтерс".

Камарата на представителите гласува в сряда да принуди китайската компания "Байт Денс" (ByteDance) да продаде TikTok до шест месеца или социалната мрежа ще бъде забранена. Това е едно от най-значимите предизвикателства за компанията, която отдавна е изправена пред въпроси относно опасенията за националната сигурност на САЩ.

Белият дом призовава Сената да приеме законопроекта и президента Джо Байдън да го подпише.

Късите клипове на Ютуб (YouTube's Shorts) и Мета (Meta's Reels), които са най-големите конкуренти на TikTok, ще спечелят най-много от рекламните бюджети, ако социалната мрежа бъде забранена, казват рекламни експерти.

Компанията е отказала да коментирала. Тя е заявила, че ще упражни законните си права, за да предотврати забраната, която според нея би "извадила милиарди долари от джобовете на творците и малкия бизнес".

Конгресът на САЩ готви забрана на TikTok

Конгресът на САЩ готви забрана на TikTok

Предложението изисква смяна на собствеността на приложението

"Инерцията около този закон е по-голяма от предишните усилия за ограничаване или продажба на TikTok и рекламодателите следят внимателно развитието", каза Жасмин Енберг, главен анализатор в изследователската фирма Insider Intelligence.

Ако законопроектът напредне "ниe ще сме нащрек", каза Джак Джонстън, старши директор за социални иновации в Tinuiti, фирма за дигитален маркетинг, която работи с марки като Revlon и Elf ​​cosmetics

И все пак три маркетингови фирми, включително Tinuiti, казаха пред "Ройтерс", че те препоръчват клиентите да продължат да си работят както обикновено с TikTok, отбелязвайки, че популярното приложение е оцеляло след множество предишни опити за ограничаване на достъпа му в САЩ (Доналд Тръмп  опитва да го забрани през 2020г).

Рекламните бюджети се планират месеци предварително, докато марките могат бързо да се приспособят към събитията.

Видеоклиповете в TikTok могат бързо да предизвикат нови тенденции в музиката и модата, а марките се стичат към приложението с надеждата да станат част от "големите културни моменти".

Изследователстаката компания Insider Intelligence изчислява, че TikTok ще генерира 8,66 милиарда долара приходи от реклами в САЩ тази година.

Високите залози, свързани със забраната на голямо приложение като TikTok, правят пълната забрана малко вероятна, според маркетингови фирми. 

Продажбата на приложението е по-вероятна и приблизително шестмесечният график ще помогне на марките да се подготвят, каза Джонстън.

Ако приложението тръгне да се продава по време на летния сезон, критичен период на продажби за много компании, "тогава има малко повече спешност за марките, които разчитат на това време от годината за голяма част от приходите си", добави още Джак Джонстън.

Дори маркетинговите бюджети да бъдат пренасочени към късите клипове на Ютуб и Мета, няма гаранция, че конкурентните функции ще работят по същия начин като TikTok.

"Докато голяма част от потребителите на TikTok също са активни на други платформи, има здравословна част, която използва TikTok като основен канал за медийно потребление. Reels и Shorts са двете логични предложения, които най-много съответстват на формата на съдържание на TikTok, но това не означава, че това е мястото, където потребителите ще се стичат непременно", каза Джонстън.

Италия глоби TikTok с близо 11 млн. евро

Италия глоби TikTok с близо 11 млн. евро

Глобата е за разпространение на неподходящо видео съдържание