Фактът, че президент на САЩ стана чернокожият кандидат на Демократическата партия Барак Обама не е единствената особеност, която направи тези американски избори уникални.

Това пише в свой коментар сайтът МИГнюз.

На първо място тези избори бяха предхождани от най-дългата предизборна кампания, която продължи повече от 1 година. Първият кандидат заяви намерението си да се бори за Белия дом цели 19 месеца преди изборите.

На второ място в хода на изборите беше регистриран нов финансов рекорд: за първи път в американската история кандидатите за президент събраха и похарчиха повече от 1 млрд. долара. Тази сума почти двойно превишава целия бюджет на президентските избори през 2004г.

Кандидатите събраха близо 1 533 000 000 долара. По данни на федералната избирателна комисия кандидатите на Демократическата партия са събрали два пъти повече от конкурентите си републиканци - 963,5 млн. долара срещу 589,2 млн. долара.

Освен това в хода на изборната кампания са били похарчени рекордни суми за реклама. От бюджетите на кандидатите и независимите организации, които подкрепят един или друг кандидат, са били похарчени над 800 млн. долара.

По данни на компанията TNS Media Intelligence, всеки ден за реклама Обама е изразходвал по 4,5 млн.долара, а Джон Маккейн - по 1,5 млн. долара. Общият рекламен бюджет на Обама достига 250 млн. долара, а този на Маккейн - 130 млн.

За първи път в историята на САЩ двамата основни претенденти за президентския пост са родени извън континенталната част на Америка - Обама на Хаваите, Маккейн във военна база в зоната на Панамския канал. Освен това за първи път католик стана вицепрезидент в лицето на Джоузеф Байдън, а за първи път кандидатката за вицепрезидент на Републиканската партия беше жена /Сара Пейлин/.

Изборите отчетоха и рекорден брой избиратели - 64,4 %  от американците са упражнили правото си на глас или 136,6 млн. души.