Акциите на завод Renault Russia са предадени на град Москва, дялът на Рено в "Автоваз" - на института НАМИ (който е под ръководството на Министерството на промишлеността и търговията). Това се казва в официалния Телеграм- канал на Министерството на промишлеността и търговията на Русия. Двете сделки са одобрени от Федералната антимонополна служба на Руската федерация, съобщи ТАСС.

Това е първата национализация на чуждестранна компания в Русия. Така Renault Russia ще бъде 100% собственост на правителството на Москва.

Според съобщението на руското министерство, делът от активите се разпределя така: руското правителство ще владее 100% акциите на ЗАО "Рено Россия", собствеността на Руската федерация в лицето на ФГУП "НАМИ" 67,69% от акциите на автоконцерна "Автоваз". Останалите акции "Автоваз" ще бъдат в ГК "Ростех". 

"Рено" придоби руската "Автоваз"

"Рено" придоби руската "Автоваз"

Това обаче не променяло по никакъв начин стратегията на руския автомобилостроител

В "Автоваз" ще продължат да пускат всички серии на "Лада" в заводите си. Също производителите ще правят сервизното обслужване на автомобилите Renault на руския пазар.

Според Министерството на промишлеността и търговията условие на сделката е Renault да има възможност да изкупи обратно своя дял в "Автоваз" през следващите шест години.

"Прехвърлянето на части от групата на Renault на държавата ще позволи запазване управлението на "Автоваз" и възможността за продължаване работата на предприятията в условията на ограничение от санкции. Така ще запазим ключови компетенции, производствения цикъл и работните места", обясни министърът на промишлеността и търговията Денис Мантуров.

ЕК иска да криминализира заобикалянето на санкции

ЕК иска да криминализира заобикалянето на санкции

Този ход ще помогне на страните от ЕС да конфискуват замразени руски активи

След нахлуването на Русия в Украйна десетки компании съобщиха за спиране на работа, включително производителите на автомобили Ford, General Motors, Porsche, Suzuki, Volkswagen и Volvo. Ferrari и Lamborghini, както и Jaguar Land Rover, решиха да спрат износа си за Русия.

Някои компании преустановиха сътрудничеството си с Русия заради войната, а други - заради логистични проблеми. Значителна роля изигра и налагането на технологични санкции върху доставките на полупроводници, телекомуникационно оборудване, електронни компоненти и други важни технологични елементи.