Министерството на финансите на САЩ наложи санкции на беларуски машиностроителни компании - Беларуски автомобилен завод (БелАЗ) и Мински автомобилен завод (МАЗ).
В съобщение на уебсайта на Министерството на финансите се казва, че тези дружества са включени в списъка за санкции.
Службата за контрол на чуждестранните активи към Министерството на финансите на САЩ (OFAC) също така включи в списъка девет физически лица от Беларус, както и определи един самолет Boeing-737 на президента Александър Лукашенко като блокирана собственост.
В доклада се отбелязва, че по-рано санкции срещу BelAZ и MAZ са били наложени от Европейския съюз и Канада. Също така, санкции са били наложени на главния изпълнителен директор на БелАЗ Сергей Никифорович и на шефа на МАЗ Валерий Иванкович.
Наложените санкции означават, че цялото имущество на изброените компании и физически лица, намиращо се на територията на САЩ, е блокирано. Също така се блокират всички юридически лица, които пряко или непряко принадлежат на едно или повече от блокираните лица с 50% или повече, поотделно или в съвкупност.
Пояснява се, че санкции от страна на САЩ могат да бъдат наложени на финансови институции и други лица, които извършват транзакции с дружества от списъка със санкции.
ОАО БелАЗ (управляващото дружество на Холдинг БелАЗ) е един от най-големите производители на самосвали и транспортно оборудване за минната и строителната промишленост в света. Заема около 30 % от световния пазар на тежкотоварни самосвали. Произвежда най-големия миньорски самосвал в света с товароподемност 450 тона.
МАЗ (управляващото дружество на холдинга - Белавтомаз) произвежда товарни и пътнически автомобили, автобуси и микробуси, машини със специално предназначение.
Той е един от най-големите производители на моторни превозни средства в ОНД.
valentin-tzonev-1
на 25.03.2023 в 10:06:56 #8А, по-кротко с фалитите. Икономиката на Русия е колкото на Италия. Та санкциите за търговия с тях щяла да фалира Европа, че даже и САЩ. А един по-долу се пъчи колко важни били белорусите за света. Ами разгледах продукцията на МАЗ- руски двигатели, един от които е КАМАЗ (лиценз на Даймлер), има и китайски. При БЕЛАЗ двигателите американски или немски, трансмисиите- немски. И сега немците и американците са се оттеглили, та по-кротко кой ще страда повече. Накратко продукцията на Белорус е за Азия- Русия, Китай и останалите...
mоnkey
на 25.03.2023 в 07:31:25 #7Лукаша защо си е купил собствен Boeing-737
Защо не си е взел безаналогово хиперзвуково руZко фърчило
свиня
на 25.03.2023 в 06:54:39 #6Жалкко, че не са го думнали, докато е летял с луканката на борда
krasidrago-pushkin
на 25.03.2023 в 05:16:42 #5Заври си чадъра в ануса бе, малоумен вълк!
ВълкСчадъР
на 25.03.2023 в 01:33:06 #4П.П. вече се доказа БЕЗУСЛОВНО че Светът МОЖЕ и БЕЗ руски нефт и газ !
ВълкСчадъР
на 25.03.2023 в 01:32:23 #3Абе галфон изпростял, без какво беларуско не може света ве ? Дай един пример кът си толкуз кОлтурен
ВълкСчадъР
на 25.03.2023 в 00:07:27 #2Защо чак сега ? Не че някой се е засилил да купува беларуски боклуци, ама поне миналата година трябваше да са блокирани
rosstrollnadzor
на 24.03.2023 в 22:36:51 #1Хихи ... да и продават на козоебите на кадиров , те там търсят трактори яко ...