Датската AP Moller-Maersk съобщи в сряда, че смущенията в контейнерните превози на компанията през Червено море са се разпространили отвъд търговските пътища в Далечна Източна Европа до цялата океанска мрежа, предава "Ройтерс".
"Каскадното въздействие на тези смущения се простира отвъд основните засегнати маршрути, причинявайки задръствания по алтернативни маршрути и центрове за трансбордиране, които са от съществено значение за търговията с Далечна Източна Азия, Западна Централна Азия и Европа", се казва в изявление на Maersk.
Maersk и други корабни компании отклониха корабите около африканския нос Добра надежда от декември, за да избегнат атаки от свързаните с Иран бунтовници хуси в Червено море, като по-дългите времена на пътуване повишават цените на товарите.
Азиатският износ е по-силно повлиян от ситуацията, отколкото азиатският внос, каза Maersk.
Търсенето на океански товари остава стабилно в световен мащаб, като въздушният транспорт, включително решението море-въздух, се използва като алтернатива, когато чувствителните към времето стоки трябва да бъдат транспортирани бързо, допълни Maersk.