На последната за този мандат сесия в Страсбург ЕП ще се произнесе по Директивата за организация на работното време на лицата, извършващи транспортни дейности в автомобилния сектор.

Биляна Раева, евродепутат от НДСВ- АЛДЕ и докладчик в сянка за либералите, предлага новата директива да не включва самостоятелно заетите лица от бранша.

Самостоятелно заетите лица се различават от другите транспортни работници тъй като не работят на базата на трудов договор, и свободно определят клиентите и товарите с които работят, заяви тя.

За разлика от работниците с трудов договор, печалбата на свободно заетите не зависи от работните им часове, а от броя и типа на превозите. Включването им в новата директива би ограничило тяхната "предприемаческа" свобода и ще доведе до по-малки печалби за тях и повече административни разходи, коментира още евродепутатът.

От друга страна, изключването на самостоятелно заетите лица от приложението на директивата няма да доведе нито до по-малко пътна сигурност, нито до по-лоши социални условия.

Вече има регламент от 2006 година, който определя максималното време за шофиране както и  задължителните за шофьорите часове. Този регламент се прилага за всички шофьори, независимо дали са на трудов договор или не, смята още българският евродепутат. 

Новата Директива има за цел да осигури минимални социални условия за работниците на трудов договор като регулира техните часове на работа .

Според ЕК  включването на самостоятелно заетите лица в приложението на директивата е дава  ясни док

азателства за ползата от тази мярка.

Очакват се разгорещени дебати като изходът от гласуването все още не е ясен.

Основните противници на Директивата - група, сформирана от европейките социалисти, зелените и крайно левите, са твърдо решени да отхвърлят целия текст под натиска на профсъюзите. Те имат традиционно силно присъствиепо време на сесиите на ЕП в столицата на областта Елзас - Страсбург.