Президентът на САЩ Доналд Тръмп посъветва американският авиостроителен гигант Boeing да ремонтира и преименува проблемните си самолети 737 Max 8 след две фатални катастрофи с този модел самолет само в рамките на няколко месеца, съобщава "Ройтерс".
Това става, докато регулаторите в световен мащаб продължават да работят с компанията за преглед на нейния приземен най-продаван модел самолет.
Федералната авиационна администрация на САЩ се среща с големи авиокомпании и организира съвместен преглед с авиационните регулатори от други страни, докато федералните прокурори, кабинета на главния инспектор на Министерството на транспорта на САЩ и специално съставена комисия преглеждат сертификата на самолета.
В публикация в "Туитър" рано сутринта източно американско време, Тръмп, който беше собственик на авиокомпанията Trump Shuttle от 1989 до 1992 г. и е авиационен ентусиаст, излезе със собствен съвет към "Боинг".
"Като се има предвид какво знам за създаването на търговски марки, може би нищо (но станах президент!), но ако бях на мястото на Boeing, щях да ПОПРАВЯ Boeing 737 MAX, да добавя няколко страхотни екстри и да ПРЕИМЕНУВАМ самолета. Никой друг продукт не е страдал като този. Но отново, какво по дяволите разбирам аз", написа с ироничен тон Тръмп.
What do I know about branding, maybe nothing (but I did become President!), but if I were Boeing, I would FIX the Boeing 737 MAX, add some additional great features, & REBRAND the plane with a new name.
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) April 15, 2019
No product has suffered like this one. But again, what the hell do I know?
Приземяването на самолета също така застраши летния туристически сезон в САЩ, като някои авиокомпании премахват 737 Max 8 от графиците си до август.
Тръмп излезе с позицията си, докато "Боинг" се опитват да възстановят доверието в своя най-бързо продаван самолет, който е основен източник на печалби и пари за базирания в Чикаго авиостроител, който спечели около 5000 поръчки или около седем години производство на самолета, преди да се разрази кризата след двете катастрофи в Индонезия и Етиопия.