Boeing се извини и призна, че сензорът на автоматизирана система за издигане на носа на "Боинг" 737 Max 8 е задействана от "погрешни" данни в двете смъртоносни катастрофи, съобщава "Скай нюз".

Това стана и след като предварителните заключения от разследването откриха сходства между смъртоносната катастрофа в Етиопия миналия месец и катастрофата през октомври край бреговете на Индонезия.

И двата самолета са били оборудвани с автоматизирана система, която избутва носа, когато показанията на сензорите откриват опасност от аеродинамичен срив.

Доклад, базиран на данните за полета и звукозаписите от пилотската кабина на разбилия се самолет на Ethiopian Airlines, показва, че дефектният сензор предизвика редица събития, които водят до това пилотите да загубят контрол над самолета. Проблемите са сходни с тези, съобщени от индонезийския полет на Lion Air.

Главният изпълнителен директор на Boeing Денис Мюленбург коментира: "Очевидно е, че и в двата полети характеристиките на системата за увеличаване на маневрирането, известни като MCAS, се активират в отговор на погрешна информация."

Авиоследователи: Системата за контрол е задействана преди етиопската катастрофа

Авиоследователи: Системата за контрол е задействана преди етиопската катастрофа

В Чикаго е заведен е процес за грешно проектирана автоматизирана система за контрол

Производителят на самолети добави, че "за да се гарантира, че няма да има повторно активиране на MCAS", планират да пуснат актуализация на софтуера и да въведат цялостно обучение на пилотите за 737 Max.

Наша отговорност е да премахнем този риск, ние го притежаваме и знаем как да го направим, допълва той.

Изпълнителният директор на Boeing, обясни във видеозапис: "Ние в "Боинг" съжаляваме за загиналите в последните инциденти със 737 Мах."

Докладът на бюрото за разследване на авиационни произшествия в Етиопия заяви, че проблемите със сензорите са започнали около минута след излитането на самолета.

Той посочва, че стойностите за скорост и надморска височина от лявата страна на самолета на Ethiopian Airlines са в противоречие с данните от десния сензор, което води до проблеми с управлението на полета.

Етиопия с препоръки към „Боинг” да си оправи системата за контрол на 737 MAX
Обновена

Етиопия с препоръки към „Боинг” да си оправи системата за контрол на 737 MAX

Пилотите са следвали всички процедури преди катастрофата нееднократно

В крайна сметка пилотите не успяват да попречат на самолета да се удари в земята.

Етиопските следователи не споменават изрично MCAS, но препоръчват на Boeing да прегледа "системата за контрол на полета на въздухоплавателното средство, свързана с управляемостта на полета".

737 Мах е приземен в цял свят след катастрофата в Етиопия, очаквайки софтуерното решение на Boeing, което все още трябва да бъде одобрено от Федералната авиационна администрация на САЩ и други регулатори.