Boeing се извини и призна, че сензорът на автоматизирана система за издигане на носа на "Боинг" 737 Max 8 е задействана от "погрешни" данни в двете смъртоносни катастрофи, съобщава "Скай нюз".
Това стана и след като предварителните заключения от разследването откриха сходства между смъртоносната катастрофа в Етиопия миналия месец и катастрофата през октомври край бреговете на Индонезия.
И двата самолета са били оборудвани с автоматизирана система, която избутва носа, когато показанията на сензорите откриват опасност от аеродинамичен срив.
Доклад, базиран на данните за полета и звукозаписите от пилотската кабина на разбилия се самолет на Ethiopian Airlines, показва, че дефектният сензор предизвика редица събития, които водят до това пилотите да загубят контрол над самолета. Проблемите са сходни с тези, съобщени от индонезийския полет на Lion Air.
Главният изпълнителен директор на Boeing Денис Мюленбург коментира: "Очевидно е, че и в двата полети характеристиките на системата за увеличаване на маневрирането, известни като MCAS, се активират в отговор на погрешна информация."
Производителят на самолети добави, че "за да се гарантира, че няма да има повторно активиране на MCAS", планират да пуснат актуализация на софтуера и да въведат цялостно обучение на пилотите за 737 Max.
Наша отговорност е да премахнем този риск, ние го притежаваме и знаем как да го направим, допълва той.
Изпълнителният директор на Boeing, обясни във видеозапис: "Ние в "Боинг" съжаляваме за загиналите в последните инциденти със 737 Мах."
Докладът на бюрото за разследване на авиационни произшествия в Етиопия заяви, че проблемите със сензорите са започнали около минута след излитането на самолета.
Той посочва, че стойностите за скорост и надморска височина от лявата страна на самолета на Ethiopian Airlines са в противоречие с данните от десния сензор, което води до проблеми с управлението на полета.
В крайна сметка пилотите не успяват да попречат на самолета да се удари в земята.
Етиопските следователи не споменават изрично MCAS, но препоръчват на Boeing да прегледа "системата за контрол на полета на въздухоплавателното средство, свързана с управляемостта на полета".
737 Мах е приземен в цял свят след катастрофата в Етиопия, очаквайки софтуерното решение на Boeing, което все още трябва да бъде одобрено от Федералната авиационна администрация на САЩ и други регулатори.
We at Boeing are sorry for the lives lost in the recent 737 accidents and are relentlessly focused on safety to ensure tragedies like this never happen again.
— Dennis A. Muilenburg (@BoeingCEO) April 4, 2019
Watch the full video here: https://t.co/kZawq35YnZ pic.twitter.com/G9uIHjxsWi
АтаИл
на 06.04.2019 в 06:06:09 #5Сега роднините на жертвите да ги осъдят за няколко милиарда.
evropeetz
на 05.04.2019 в 19:52:28 #4Слонът настъпил жабата и казал”извинявай” : : : :
skandalen
на 05.04.2019 в 18:23:39 #3Тц, екстрата не е ъпдейт, а Бойнг най-малкото ще се простят с милиарди заради престъпна небрежност при проектирането на въпросната система. Просто много бързаха да изпреварят проекта разработван от Airbus и са решили, че със софтуер може да коригират конструктивните промени по иначе толкова стара машина. Нещо да ви напомня за F-16 отпреди 50 години и прехваления му нов софтуер? Само дето при военните нещата съвсем не подлежат на граждански контрол и там много по-лесно ще покрият нещата.
panopsihikum
на 05.04.2019 в 15:02:47 #2От всичко прочетено за двете катастрофи, излиза че Боинг трябва да бъде съден за умишлено масово убийство и прикриване на доказателства за това
skandalen
на 05.04.2019 в 14:45:01 #1Карай, прощаваме ви! Знаели са още след катастрофата в Индонезия, но понеже Lion Air се славят с честите си инциденти от Бойнг са опитали да покрият вината си изкарвайки пилотите някакви маймуни. И "екстрата", която щеше да. спаси човешки животи се е предлагала срещу около 500хил. долара. Авиокомпанните не са били предупредени за рисковете и просто не са виждали смисъл да я купуват.