Авиоследователите, които разследват катастрофата на Боинг 737 MAX в Етиопия, в която са загинали 157 души, са стигнали до предварителното заключение, че е задействана система против срив преди самолетът да удари земята, съобщава Wall Street Journal.

Американски следователи са прегледали данни от "черните кутии" от полет 302 на "Етиопски авиолинии", съобщават четирима души, като предварителен доклад се очаква през следващата седмица, допълват представители на САЩ пред "Ройстерс".

Самолетът се разби на 10 март малко след като излетя от Адис Абеба.

Боинг обяви, че са поправени системите за контрол на самолетите 737 Max

Боинг обяви, че са поправени системите за контрол на самолетите 737 Max

Не е сигурно кога всички самолети по света ще получат разрешение за полети

Разследващите смъртоносната катастрофа в Индонезия през октомври също се съсредоточиха върху новата система за контрол, наречена MCAS.

Боинг заяви, че планираното софтуерно решение ще предотврати повторното задействане на системата, която е в центъра на опасенията за безопасността на полетите на новия самолет.

737 MAX е най-бързо продаваният самолет на Боинг с поръчки на стойност над 500 млрд. долара е приземен в цял свят от Федералната авиационна администрация (FAA) и други регулатори, въпреки че на авиокомпаниите все още е позволено да летят без пътници, за да преместят самолети на други летища.

Производителят заяви, че е разработил пакет за обучение, който пилотите на 737 MAX трябва да получат, преди световната забрана да бъде вдигната, като предлага, както и преди катастрофите, че тези пилоти не се нуждаят от време в симулатори за безопасно управление на самолета.

В четвъртък бе заведен съдебен процес срещу Боинг във федералния съд в Чикаго от семейството на Джаксън Мусони, гражданин на Руанда, който загина в катастрофата на "Етиопски авиолинии".

До дни Франция разчита първите данни от „черните кутии” на падналия самолет в Етиопия

До дни Франция разчита първите данни от „черните кутии” на падналия самолет в Етиопия

"Черните кутии" от падналия пътнически самолет на Етиопските авиолинии пристигнаха тази сутрин в Париж

В делото се твърди, че Боинг е проектирал погрешно автоматизираната система за контрол на полета. Боинг заяви, че не може да коментира делото.

Количеството и качеството на обучението, които Боинг и авиокомпаниите предоставят за пилотите на 737 MAX, е един от въпросите, които се разглеждат, докато следователите по света се опитват да определят причините за две катастрофи на 737 МАХ в рамките само на пет месеца.

Американското министерство на правосъдието разследва процеса на разработване и какво разкрива Боинг за MCAS.

Министерството на транспорта на САЩ заяви в понеделник, че нова комисия ще прегледа как Федералната авиационна администрация сертифицира нови въздухоплавателни средства.

"Боинг" се включва в разследването на катастрофата в Етиопия

"Боинг" се включва в разследването на катастрофата в Етиопия

Поредна катастрофа с често използван самолет

Американски и европейски регулатори знаят поне две години преди индонезийската катастрофа, че обичайният метод за контролиране на ъгъла на носа на 737 MAX може да не работи в условия, подобни на тези при двете скорошни катастрофи, разкрива "Ройтерс", цитирайки документи.

Европейската авиационна и космическа агенция (EASA) сертифицира самолета като "отчасти сигурен", тъй като посочва, че допълнителните процедури и обучение "ясно обясняват" на пилотите "необичайните" ситуации, в които те ще трябва да манипулират рядко използвано ръчно колело за управление, или за ъгъла на самолета.

Тези ситуации обаче не са изброени в ръководството за полети, според копие от American Airlines, представени на "Ройтерс".

Боинг отказва да коментира пред медията документа на EASA.

Откриха сходства между двете катастрофи с Boeing 737 Max

Откриха сходства между двете катастрофи с Boeing 737 Max

Според данните от черните кутии...