Боинг обяви, че са променени спорните системи за контрол, свързани с двете фатални катастрофи на 737 Max, съобщава БиБиСи.
Но не е сигурно кога всички самолети по света ще получат разрешение за полети, следователите все още не са определили причината за произшествията. Като част от промените, Боинг инсталира като стандарт, система за предупреждение, която преди това беше опция за безопасност.
Нито един от самолетите на "Лайън еър" в Индонезия и "Етиопиан Еълайнс" от фаталните катастрофи, не притежават системи за предупреждение, предназначени за пилотите, когато сензорите са с противоречиви показания.
Боинг заяви, че в бъдеще авиокомпаниите вече няма да плащат допълнително за тази система за безопасност, която ще бъде инсталирана. Издаден е ъпгрейд на софтуера, който е свързан с катастрофите.
На 10-ти март, пътнически самолет 737 Max 8 на Етиопските авиолинии катастрофира няколко минути след излитането си. Загинаха всички 157 души на борда.
През октомври пътнически самолет на индонезийската компания "Лайън еър" катастрофира със 189 души на борда. И двата инцидента са с новите самолети 737 Max 8.
Системата за увеличаване на маневрените характеристики (MCAS), предназначена да задържи самолета, реагира на сензори, които разпознават дали струята е твърде стръмен ъгъл.
Но разследването на полета на "Лайън Еър" миналата година подсказва, че системата не функционира правилно и принуди носа на самолета да се наведе повече от 20 пъти, преди да се сбъска с морето и да загинат всички 189 пътници и екипаж.
Американската федерална авиационна администрация (FAA) твърди, че има сходства между тази катастрофа и етиопската. Боинг са преработили софтуера така, че да деактивира MCAS, ако получи противоречиви данни от своите сензори. В брифинг пред репортери Боинг обясни, че подобренията не са признание, че системата е причинила катастрофите.
По-рано, обявявайки пакета от подобрения в пилотската кабина, Боинг заяви, че окончателната версия на софтуера ще бъде представена на Федералната авиационна администрация (FAA) до края на седмицата.
Но добави, че авиокомпаниите ще трябва да инсталират новия софтуер, да дават обратна информация за неговото изпълнение и да обучават пилотите, преди промените да бъдат сертифицирани и самолетите да бъдат обявени за безопасни отново.
Очаква се съвместното разследване на Националния съвет по безопасност на транспорта на САЩ, на френския орган за авиационно разследване BEA и Министерството на транспорта на Етиопия да публикува предварителен доклад за катастрофата в Етиопия тази седмица.
Официален представител на Боинг коментира: "След първия инцидент в Индонезия последвахме резултатите на независимите органи, които разглеждаха данните и тъй като ние винаги търсим начини за подобрения, и където намерим начин за подобрение, ние правим промени и подобрения."
navy
на 28.03.2019 в 11:15:32 #2Очевидци твърдят, че етиопския Боинг при падането си е горял, така че няма да е бил само софтуерен проблема. Вероятността да падне още някой 737 MAX е твърде голяма освен ако не открият точната причина за трагедиите.
posredstven
на 28.03.2019 в 10:10:00 #1Мдам . Сега бета тестърите ще са отново пътници и пилоти. А каква всъщност беше причината ? Някакви публични извинения ще има ли ?!