Представители на въоръжените сили на Украйна и Службата за сигурност съобщиха, че са провели среща с роднини и близки на украински военнопленници. Координационният щаб за лечение на затворниците потвърди, че Русия е предала на украинската страна списък с 65 пленени украински военни, които е трябвало да бъдат разменени на 24 януари, пише "Украинска правда". Самата размяна не се случи след катастрофата на руския военнотранспортен самолет Ил -76 над Белгородска област.
Русия твърди, че самолетът е превозвал 65-те украински войници и е бил свален от ракета, изстреляна от украинските въоръжени сили от района на Харков. Украйна не е потвърдила, че нейната армия е свалила Ил-76, нито пък твърденията на Москва кой и какво точно е имало на борда. Версията на двете страни се разминава и по отношение на това уведомена или не е била Украйна за чувствителния полет в близост до границата и фронтовата линия. Москва твърди, че е изпратила предупреждение 15 минути преди навлизането на самолета в опасната зона.
Според Координационния щаб, секретарят Дмитрий Усов и казал, че "руската страна след многократни искания е дала отговор с голямо закъснение, като се е позовавала на един от списъците, публикувани по-рано върху руските пропагандни ресурси".
Малко след самолетната катастрофа главният редактор на руския телевизионен канал RT Маргарита Симонян публикува в канала си в Telegram списък с украински военни, които според нея са били на борда на катастрофиралия Ил-76.
"Координационният щаб от своя страна потвърждава, че 65 украински защитници от този списък наистина са били планирани да бъдат върнати в Украйна като част от планирания обмен на 24 януари", се казва в изявлението.
Щабът обаче настоява, че все още няма потвърдена информация, че тези хора са били в катастрофиралия самолет.
"Разпитаните роднини на украинските защитници от посочения списък, след като се запознаха с видеоматериалите, показани от руските пропагандисти, уж от мястото на самолетната катастрофа, все още не са открили никакви особени признаци, които да сочат на техни близки", се казва в съобщението на щаба.
В петък руският следствен комитет съобщи, че на мястото на катастрофата са открити документи на украински военнопленници, които са загинали в катастрофата, и "характерни татуировки по определени части от телата на жертвите". Подобни символи (татуировки) са изписани върху телата на много представители на украинските въоръжени формирования, включително и знака на забранения в Руската федерация полк "Азов". Най-вероятно военнопленниците са били разпитвани от следователи по наказателни дела, което бе потвърдено и от заявката на Следствения комитет. Също така Следственият комитет на Русия публикува видео в канала си в Telegram, което според ведомството показва "качването на украински военнопленници в разбилия се самолет Ил-76". Дългият около минута видеоклип съдържа кадри, заснети от голямо разстояние. На тях се вижда самолет на заснежено летище и колона от автомобили, която се приближава към него. Във втората част на видеото самолетът е показан вече по-отблизо, като около него се забелязва движение на автомобили и хора. Качеството на видеото обаче не позволява да се определи дали хората действително се прехвърлят от автомобилите на самолета. В доклада на Следствения комитет няма доказателства, че кадрите наистина изобразяват качването на въпросните украинските военнослужещи и подготовката за договорения обмен. Видеото също така не съдържа данни, по които може да се определи кога точно е заснето.
Според началника на Главното разузнавателно управление на Министерството на отбраната на Украйна Кирило Буданов, който и ръководи Координационния щаб, Киев не разполага с "надеждна и изчерпателна информация за това кой всъщност може да бил на борда на разбилия се самолет".
"Версията на руската пропаганда, че въпросният Ил-75 може да е транспортирал 65 украински военнопленници за размяна, все още повдига много въпроси", казва Буданов.
Представители на координационния щаб подчертават, че семействата на военнопленниците ще бъдат информирани за съдбата на близките им веднага щом упълномощените органи разполагат с ясна и надеждна информация по този въпрос.
Припомняме, че разследването се води от руските служби за авиационна безопасност и Следствения комитет на Русия, като властите и Кремъл отхвърлиха предложението, което дойде от страна на украинския президент Володимир Зеленски да се проведе международно разследване на катастрофата.
Зам.-шефът на украинската Служба за сигурност Сергей Андрющенко заяви, че и последните действия на Русия показват преди всичко опити да скрият от световната общественост истинските причини за катастрофата на самолета, включително и това, че Кремъл отхвърли възможността тя да бъде разследвана от международни експерти. "Въпреки това Украйна ще използва всички инструменти, за да разбере истинските причини за случилото се, както и кой или какво наистина е било транспортирано този самолет", заявява Андрющенко.
SuperMario
на 28.01.2024 в 11:23:26 #10Ачката Аха, да. Самолетът, който по твоему превозвал ракети С-300 от Сирия и дронове от Иран е решил да мине за по-напряко през територията на Украйна...... ---- През никаква Украйна не е преминавал самолета на пияндурницте ве, Глу,пак! Ти въобще проверил ли си маршрута на самолета на пияндурниците?! Размяната на Пленниците става на граничен пункт на 45 километра от Белгород,. тъ,пако! Самолета доставя ракетите и дроновете не на украинска територия, а на руска от където се изстрелват ракетите и дроновете, де ева и або,ригените тирейски Взе да ми писва от Тирейски де,били
chafeto
на 27.01.2024 в 12:18:55 #9Хохолите се опитват да замажат го*вното, което изходиха и смрадта става още по-силна.
chafeto
на 27.01.2024 в 12:16:50 #8NaskoZashtoto Нещо няма разпилени ракети (или парчета от тях) по къра в Белгородска област, ама трупове с татуиран тризъбец, свастика или “волфсангел” има. Колкото до Ил-а летял от Иран през Сирия, той каца в Хмеймим около 9 сутринта и няма как час и четиридесет минути по-късно да е стигнал Белгород. Не му стига скорост, дори да е излетял веднага след кацането. ********************************************* Не си прави труда, такива не търсят логика, те просто са програмирани да са клакьорки с кокоши мозък. Остави го да си подскача.
chafeto
на 27.01.2024 в 12:14:44 #7SuperMario Пройчо, вземи успокой топката и се опитай да се върнеш към нормалността, че чак започваш да будиш съжаление
komsomoletz
на 27.01.2024 в 11:23:40 #6"...Москва твърди, че е изпратила предупреждение 15 минути преди навлизането на самолета в опасната зона...." A zashto, ( ne pitam NaskoZashtoto ot Kreml) Moskva sa izprtili предупреждение 15 минути преди навлизането на самолета в опасната зона a ne 15 chasa ili pone 1,5 chasa predi poleta?
NaskoZashtoto
на 27.01.2024 в 10:55:30 #5#2,3 и 4 Нещо няма разпилени ракети (или парчета от тях) по къра в Белгородска област, ама трупове с татуиран тризъбец, свастика или “волфсангел” има. Колкото до Ил-а летял от Иран през Сирия, той каца в Хмеймим около 9 сутринта и няма как час и четиридесет минути по-късно да е стигнал Белгород. Не му стига скорост, дори да е излетял веднага след кацането.
SuperMario
на 27.01.2024 в 03:54:54 #4Тия де,били решиха необичайно за размените да превозят военнопленниците със самолет, за да пробутат и самолета с мунициите, който украинците свалиха! А украинците свалиха този самолет, защото се оказа, че те са били информирани от американското сателитно разузнаване, че самолета с уж военнопленниците е всъщност самолет, който е прихванат от сателитите, а е и бил с пуснат транспондер за разпознаване и идентификация на самолета... Тия руски пияници пилотите са длъжни да кацат с включен транспондер за разпознаване, иначе иранците ще ги свалят веднага, но просто не са си изключили транспондера след излитането от Иран, което е улеснило американците да проследят полета до свалянето му!
SuperMario
на 27.01.2024 в 03:42:26 #3На всичко отгоре се оказва, че друг товарно транспортен самолет със 75 човека на борда е бил готов на полосата за излитане по същият маршрут, но излитането е било спряно. Това се предполага, че е бил самолета с военнопленниците за размяна... Ако бяха успели пияндурниците да прекарат първо самолета с дроновете, то втория самолет, който е бил спрян за излитане щеше да достави военнопленниците за размяна... А сваленият самолет е бил натоварен с ракети С-300 от Сирия и дронове от Иран, като пияндурниците са се опитали да го пробутат уж за самолета с военнопленниците, за да използват обещаното спиране на обстрел от украинска страна заради военнопленниците. Номера на пияндурниците, да прекарат товарния самолет с ракетите и дроновете уж за самолета с военнопленниците не мина
SuperMario
на 27.01.2024 в 03:12:54 #2Варягите "качват" 65 украински военнопленници на руски транспортен самолет, който трябва да ги превози само на 45 километра разстояние до мястото на размяната, на което и преди това са правени размени. Руските пияндурници трябва да са най големите глу.паци, за да вдигнат самолет, и то само за 45 километра полет (10-тина мин.) по въздуха! И то като се знае, че до сега всички прехвърляния на военнопленници по този 45 километра маршрут са извършвани и от двете страни само с автобуси - разстоянието е малко... И сега изведнъж тия пияндурници решават да направят това транспортиране и размяна.... със самолет! И то в най опасната гранична зона, където всичко, което лети се сваля и от двете страни! На всички отгоре транспондера на товарния руски самолет, с който тия мало.умници уж са решили да прехвърлят украинците първо излита от Сирия, след това каца в Иран и от там направо отива за да "разтовари" украински военнопленници на мястото за размяна! Вероятно тези военнопленници са били в Иран?! "Умно" измислено от тия тъп,аци, няма що... Ясно и за най големите наивници е, че варягите са пренасяли ракети от Сирия и дронове от Иран, за да ги прехвърлят за обстрел по фронта Да, ама украинците им видяха сметката... Никакви военнопленници не са били пренасяни! Затова и и пияндурниците не искат международно разследване, защото трябва да покажат и телата на 71 човека, каквито всъщност не са били в самолета! А и те трябва задължително да бъдат върнати на Украйна за ДНК експертиза и разпознавне, от която обаче ще се докаже, че имената на тези тела не фигурират в списъка с военнопленниците за размяна, които държанката на джуджето, Симонян публикува, и то само 2 часа след падането на самолета! Огромна грешка и недоизпипване на постановката до край - хванаха ги по долни гащи за тъпите лъжи! Всичките им саботажи се провалят на тези тъ,паци... А и се оказа, че 16 украински военнопленници от този списък са живи и са били върнати в Украйна още на 3 Януари - живи и здрави! Но според пияндурките, те са били в самолета и не са оцелели... Винаги съм знаел, чу руснаците са абсолютно нескопосани некадърници в тези постановки, но чак толкова самонадеяни и уверени, че лъжите им ще минат не съм предполагал..
NaskoZashtoto
на 27.01.2024 в 02:30:09 #1Вече дори не се опитват да пробутват версии. Просто отричат, нямат друг вариант. Горчивата истина обаче е ясна. Сами убиха своите.