Австралия отчита най-голям брой на постъпилите новобранци в армията през последните 15 години. Това се дължи на целенасочени реклами в TikTok и онлайн игрите, съобщава ДПА.

Министърът на въоръжените сили Мат Киоу заяви, че по-интелигентното дигитално сътрудничество, включително целенасочени реклами в платформата TikTok и в онлайн игрите, е помогнало на Австралийските отбранителни сили (ADF) да постигнат най-високите си показатели за набиране на военни от 15 години насам. Според него рекламите се поставят там, където са целевите възрастови групи, за да се покаже широката гама от кариери, предлагани в армията.

Австралийските въоръжени сили са наели над 7000 щатни служители през финансовата 2024-25 година. Това е най-големият брой от 2009 г. насам. Заявленията за постъпване в армията пък са се увеличили до 75 000, което е ръст с 28% на годишна база. Средната възраст на новобранците е 23 г.

Процентът на напускане на военните също е спаднал до 7,9%, което е помогнало за увеличаване на постоянния щатен персонал до над 61 000 души. Правителството в Канбера остава на път да постигне целта си от 69 000 постоянни служители до началото на 30-те години на 20-ти век.

"От съществено значение е Австралия да разполага с отбранителните сили, от които се нуждае, за да защити стратегическите си интереси, и затова направихме значителни инвестиции в подкрепа на настоящата ни работна сила в отбраната и да я увеличим за в бъдеще", заяви министърът на отбраната Ричард Марлес.

В Австралия започна най-мащабното военно учение в историята на страната

В Австралия започна най-мащабното военно учение в историята на страната

В него участват над 35 хиляди военнослужещи от 19 държави