WhatsApp предприема правни действия срещу хора, които използват платформата му за спам съобщения. От декември тези, които се занимават с определени видове автоматизирани или групови съобщения, могат да бъдат изправени пред правни действия от платформата за съобщения, съобщава "Скай нюз".

В актуализацията на секцията с често задавани въпроси на приложението за съобщения, WhatsApp потвърди, че мерките започват на 7 декември. "WhatsApp ще предприеме правни действия срещу онези, за които сме определили, че са ангажирани или помагат на други в злоупотреба, която нарушава нашите условия за ползване."

WhatsApp също така предупреди, че могат да се предприемат правни действия "въз основа на информация, която е единствено достъпна за нас от нашата платформа".

Тези нарушения включват "автоматизирано или групово изпращане на съобщения или нелична употреба", което оставя място за WhatsApp да лицензира определени инструменти за фирми, които използват платформата за съобщения, за да общуват с клиенти.

В момента компанията предлага безплатно приложение за WhatsApp Business, което позволява на малките фирми да автоматизират, сортират и отговарят на съобщенията. Междувременно, Whatsapp Business API позволява на средни и големи компании да общуват с клиенти и персонал.

Uber използва услугата, за да свърже шофьорите с помощния персонал, докато Booking я използва за споделяне на потвърждения за резервации и други актуализации с клиенти.

Съобщението идва, след като компанията, собственост на Facebook, има за цел да надгради платформата за съобщения до такава, която може да се справя и за плащания с екип от разработчици, работещи по функции за плащания в Лондон.

Основателят на Facebook и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг потвърди, че мобилните плащания на WhatsApp ще стартират тази година след успешна тестова фаза за тази функция в Индия.

Facebook, Instagram и Whatsapp се сринаха в целия свят
Обновена

Facebook, Instagram и Whatsapp се сринаха в целия свят

Няма данни за причините за срива

Говорейки на конференцията на разработчиците F8, той обяснява, че "трябва да бъде толкова лесно да се пращат пари на някой, колкото е да се изпрати снимка", но финансовият свят е много по-регулиран от съобщенията с изображения.

Потвърждавайки плановете за платформата за разплащания, Мат Айдема, главният оперативен директор на WhatsApp, коментира: "Ние сме готови да работим с някои от най-добрите технически и оперативни експерти в Лондон и Дъблин, за да въведем WhatsApp във второто десетилетие".

По-рано тази година Facebook обяви, че Messenger, Instagram и WhatsApp са поставени под една шапка по-рано тази година. Интегрирането на трите платформи позволява на компанията да комбинира събирането на данни от стотици милиони потребители по целия свят.

Смята се, че това потенциално ще позволи на Facebook да въведе функция за плащания, помагайки на компанията да генерира приходи, каквито са наблюдавани в китайски приложения като WeChat.

Това приложение е толкова широко използвано в Китай, че продавачи по улични сергии и търговците го използват за търговия, а заедно с конкурента си AliPay заемат пазар с оборот от 9 трилиона долара през 2016 г., според Research Consulting Group.

WhatsApp откри целенасочена атака за шпиониране в телефони

WhatsApp откри целенасочена атака за шпиониране в телефони

Пробивът е от софтуер на израелска фирма, която обяснява, че технологията се използва само от правителствени агенции