Министерството на транспорта на Южна Корея удължи с една седмица специалните инспекции на всички 101 самолета Boeing 737-800, управлявани от авиокомпаниите в страната, след като производителят на реактивни двигатели GE се присъедини към разследването на най-смъртоносната авиационна катастрофа в страната, съобщава "Ройтерс".

Министерството започна инспекциите след катастрофата в неделя на Boeing 737-800 на Jeju Air, при която загинаха 179 души.

Инспекциите трябваше да приключат днес, но бяха удължени до 10 януари за допълнителни проверки, като например дали авиокомпаниите са отделили достатъчно време за извършване на поддръжка и дали са осигурили части за ремонт, уточни служител на министерството.

Самолетът на Jeju Air, изпълняващ полет от Банкок до окръг Муан в югозападна Южна Корея, се приземи коремно и излезе от пистата на регионалното летище, избухвайки в пламъци след удар в насип.

Южнокорейската полиция претърсва летище "Муан" след авиокатастрофата

Южнокорейската полиция претърсва летище "Муан" след авиокатастрофата

Ще бъдат иззети документи и материали, свързани с експлоатацията и поддръжката на самолета и работата на летищните съоръжения

Министерството посочи, че ще разгледа двигателите, записите за поддръжка и колесника на всички машини 737-800, като операциите на авиокомпанията могат да бъдат спрени заради сериозни нарушения.

Двигателите на самолета се произвеждат от съвместното предприятие на GE CFM International със Safran.

Въпреки че все още не е ясно какво е причинило трагедията, катастрофата на Jeju Air добавя още повече главоболия, пред които е изправен Boeing, тъй като производителят на самолети се опитва да си върне доверието на клиентитеслед две фатални катастрофи на 737 MAX, взривяване на панел във въздуха и седемседмична стачка.

Министерството на транспорта проведе спешна среща с главните изпълнителни директори на 11 авиокомпании, включително най-високопоставените Korean Air Lines и Asiana Airlines, за да бъдат обсъдени мерки за подобряване на авиационната безопасност.

Разследващият екип на Южна Корея съобщи, че двама от членовете му ще заминат за Съединените щати следващата седмица, за да анализират записващото устройство на полета на катастрофата в сътрудничество с Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ.

Конструктивен проблем на летището причинил авиотрагедията в Южна Корея?

Конструктивен проблем на летището причинил авиотрагедията в Южна Корея?

Дизайнът на пистата "абсолютно не отговарял" на най-добрите практики в индустрията

Екипът проучва останките от самолета и разпитва служители от контролната кула на летището.

Разследващите ще анализират данни от 107 мобилни телефона, извадени от мястото на катастрофата, включително текстови съобщения, за улики какво е довело до катастрофата.

Изпълняващият длъжността президент на Южна Корея Чой Санг-мок призова следователите да работят бързо, за да съберат доказателства от мястото на катастрофата и да анализират записа на гласове в кабината.

Въпросите без отговор са защо самолетът не е разгърнал колесника си и какво е накарало пилота очевидно да бърза да предприеме втори опит за кацане, след като е уведомил контрола на въздушното движение, че самолетът е претърпял удар с птица и е обявил извънредна ситуация.

Полицията вчера съобщи, че претърсва Jeju Air и оператора на международното летище Muan и забрани на главния изпълнителен директор на Jeju Air Ким Е-бае и неидентифициран служител да напускат страната.

Строги проверки в Южна Корея на всички авиокомпании

Строги проверки в Южна Корея на всички авиокомпании

Причината е катастрофата с "Джеджу Еър"