Интернет определено изигра безпрецедентна роля в тазгодишната кандидатпрезидентска кампания в САЩ.
Кой ще е новият държавен глава отвъд Океана беше често обсъждана тема в мрежата, която достигна своя бум в изборната нощ.
Правителствената етика е най-обсъжданият политически въпрос в социалната мрежа Facebook. В навечерието на изборите потребителите на платформата горещо са коментирали тази тема чрез публикации на личните си профили, съобщиха от компанията.
Абортът и имиграцията са най-търсените теми в Google според Google Trends, пише CNBC.
Повече от 7.5 милиона души са увековечили вота си във Facebook, като са публикували пост, че са дали своя глас.
Под лупа са разглеждани и темите за религията, престъпността, наказателното правосъдие и икономиката, сочат данни от най-голямата социална мрежа.
В рамките на 6 часа 25 милиона души от населението на Земята за туитвали # Election2016, отчитат от Twitter.
Американците горещо са се вълнували и от въпроси като изменението на климата, системата за гласуване и националния дълг.
Друга много търсена тема в навечерието на изборите са били резултатите на ключови места в САЩ като Флорида, Калифорния, Пенсилвания, Охайо и Северна Каролина.
На дневен ред, макар и не толкова популярни, са били търсения от типа "игра с алкохол за изборите", както и "Молим се за Тръмп", отчитат от Google.
Шефът на Google Сундар Пичаи и изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг подчертават ефекта на изборите през последните корпоративни отчети на дружествата.
"Видяхме рекорден интерес от страна на общността на YouTube", споделя Пичаи. "В действителност трите дебатата се нареждат като трите най-гледани политически предавания на всички времена в YouTube, излъчвани на живо".
Шефът на компанията, която стои зад най-популярната търсачка в света, допълни, че събитията за събрали над 8.5 милиона часа в гледания, което е с 5 пъти повече от дебатите през 2012 година.