Facebook Inc. се отказва да продава реклами в WhatsApp. Планът на социалната мрежа предизвика критики и дори накара създателите на популярното приложение за чат да напуснат преди повече от 18 месеца.

През последните месеци WhatsApp е освободила екипа, който бе създаден да търси най-добрия начин за интеграция на реклами в услугата, пише The Wall Street Journal, цитирайки свои източници. Работата на екипа е била изтрита от кода на приложението.

Facebook придоби WhatsApp през 2014 г. срещу $22 милиарда. Услугата се използва от 1,5 милиарда души по света, а в Западна Европа е особено популярна. Засега обаче тя не носи приходи на гиганта.

Създадена през 2009 г., в началото WhatsApp бе платено за сваляне приложение, а по-късно носеше приходи чрез годишен абонамент от $0,99. Facebook обаче направи платформата изцяло безплатна, след като я придоби.

Сега компанията ще пренасочи усилия към изграждането на услуги, които ще позволяват на бизнеса да комуникира с клиенти, което ще носи приходи на WhatsApp.

Планът на Facebook да въведе реклами бе значим фактор в решението на Ян Кум и Браян Ектън, които създадоха платформата, да подадат оставки. Двамата бяха толкова ядосани на Марк Зукърбърг, че оставиха на масата общо $1,3 милиарда компенсация.

През третото тримесечие на 2019 г. приходите от реклама са 98% от общите за Facebook.

Как "революцията WhatsApp" замрази банковия сектор в Ливан

Как "революцията WhatsApp" замрази банковия сектор в Ливан

Финансовите институции в страната остават затворени цяла седмица, а протестите срещу корупцията в страната продължават да ескалират