Да отсееш добрият продукт от този със съмнително качество, когато пазаруваш онлайн, невинаги е лесна работа. Правилното "разчитане" на ревютата и рейтингите за дадени стоки в интернет магазините обаче могат да помогнат за това.
Въпросът е обаче като потребител да се научите правилно да преценявате получената от други клиенти информация.
Така например има разлика между продукт с рейтинг от 5 точки и с 12 ревюта и такъв отново с толкова точки, но с 300 ревюта. И вероятно дори вторият да е по-скъп би бил правилният избор.
За това говорят резултатите от изследване, публикувано в Psychological Science и цитирано от сайта LifeHacker, според което интернет потребителите почти във всеки случай предпочитат продуктите, получили повече ревюта.
Според повечето хора логиката в това е, че ако нещо е толкова по-популярно, то би следвало и да е и с по-добро качество. Всъщност обаче е точно обратното.
Статистиката показва, че при идентични продукти с еднакъв рейтинг от 3,1 точки плюс 29 коментара за единия и 154 - за другия има 40% вероятност първият да бъде по-добър.
Изследователите обаче са стигнали до заключението, че потребителите действат по съвсем друг начин - този със 154 ревюта има 90% по-голям шанс да бъде избран за покупка.