Научноизследователски център, свързан с автомобилната индустрия, ще отвори 4000 нови работни места в София. Той ще е разположен в София Тех Парк, а осъществяването му ще започне съвсем скоро.
Това съобщи пред SeeNews изпълнителният директор на автомобилния клъстер в България Любомир Станиславов.
"Проектът е в много напреднал стадий и имаме само някои административни стъпки, които трябва да предприемем, преди да започне действителното му изпълнение", каза Станиславов пред SeeNews в кулоарите на технологичен форум.
Центърът, където заедно ще се съберат инженери, работещи в автомобилната електроника и автономните автомобили, привлече интереса на редица ключови играчи от международния сектор, каза ръководителят.
Съоръжението за изследователска и развойна дейност ще се простира на площ от над 50 000 кв. м и освен лабораториите, ще разполага и с обучителен център.
"България има някои високотехнологични компании, работещи в автомобилната индустрия, включително компании, разработващи решения за автономни автомобили например, но те все още са малко.
Реалното развитие в този сектор ще се случи през следващите 3 години. Очакваме да бъдат създадени няколко големи центъра за научноизследователска и развойна дейност с няколко хиляди инженери", заяви Станиславов, добавяйки, че това ще превърне страната ни в регионален лидер в тази област.
Автомобилният сектор допринася за около 5% от брутния вътрешен продукт на България. Той генерира годишен оборот от 3,5 млрд. евро, като електронните компоненти формират половината от него, по данни на автомобилния клъстер.
Индустрията е една от най-динамичните в България, като в нея работят повече от 130 компании и около 40 000 души.
stopet
на 16.05.2018 в 15:59:06 #3Защото в Русе и Видин посмъртно няма как да се намерят толкова специалисти за такъв център. Аз се съмнявам, че и в София може да се намерят, ако числото не е с една нула по-малко.
PATRIOT
на 16.05.2018 в 15:50:27 #2Не е само в София. Напротив, първите големи инвестиции в този бранш бяха още преди повече от 20 години в Ботевград. Тогава компанията се казваше EPIQ, сега е IMI, но все още разработва и произвежда автомобилна електроника, като осигурява над 2000 работни места.
penyo-hadjiev
на 16.05.2018 в 15:04:45 #1Защо всичко се бута в София? Защо не в Русе, Видин и т.н.?