Докато в ПьонгЧанг тече Зимната олимпиада, от General Motors Co. съобщиха неприятна новина за хиляди южнокорейски работници. Компанията заяви, че ще затвори един от корейските заводи през май и също така ще потърси отстъпки от страна на синдикатите за допълнително съкращаване на разходите, за да намали загубите си, информира Dow Jones.
Решението, обявено от корейското поделение на GM във вторник, е още една стъпка в програмата за намаляване на глобалните операции, която се провежда от генералния директор Мери Бара. Компанията, която десетилетия имаше господстващо положение в международната автомобилна индустрия, в последните години загуби позициите си. Сега GM е на 4-то място по продажби в света след Volkswagen AG, Toyota Motor Corp. и алианса Renault - Nissan Motor.
След закриването на завода в крайбрежния град Кунсан, компанията ще намали излишните си производствени мощности. Решението, което ще доведе до отписването на активи и парични задължения за $850 милиона, ще засегне 2000 служители на завода. На него през 2017 г. се падат едва около 7% от 520 хилядите превозни средства, произведени в корейските предприятия на компанията.
GM има още три завода в Южна Корея. Компанията обяви, че възнамерява да запази операциите си в Корея, а закриването на завода е "първата стъпка" в мащабното преструктуриране на дейността в тази страна.
От своя страна правителството в Сеул заяви, че ще разпореди на държавната Korea Development Bank, която притежава 17% дял в GM - Корея, да направи цялостен анализ на управлението на компанията през последните години.
Според медиите в Южна Корея GM иска о да получи помощ от властите под формата на данъчни стимули или участието на Корейската банка за развитие в планираното привличане на капитали за подкрепа на местното поделение на компанията. Засега Сеул се въздържа да коментира темата.
Между GM и синдиката, представляващ по-голямата част от 16-те хиляди сътрудници на компанията в Корея има напрежение вече няколко години.
Автопроизводителят, който заедно със правителството и синдикатите работи над преструктуриране на дейността си в страната, заяви че може да поиска отстъпки по отношение на някои трудови въпроси и държавни стимули, подпомагащи намаляването на операционните си разходи.
Бизнесът на GM Korea включва също така няколко завода за двигатели и инженерно-конструкторски център, който изпълни значителната част от работата по създаването на елктромобила Chevrolet Bolt.