10 000 лева е наградата за победителя в конкурса за лого за българското председателство на Съвета на Европейския съюз. Това стана ясно по време на брифинг, на който бе обявена инициативата.

Логото за председателството през 2018 г. ще бъде изработено чрез публичен конкурс.

Страната ни в това отношение следвала пътя на Словакия, която също обявила публичен конкурс. В Малта изработката му била поверена на професионалисти, а в Гърция била изработена от администрацията, ангажирана с реализирането на комуникационната стратегия.

Посланик Любомир Иванов, който ръководи Националния център за подготовка председателството на България на Съвета на ЕС, обясни, че всяка държава се стреми логото й да е символ и отражение на нейните особености и нейните силни страни в рамките на ЕС и чрез него тя се стреми да покаже най-доброто.

"Логото дава визуалната идентичност на председателството", коментира дипломатът. По думите му логото е един от двата стълба на комуникацията на едно председателство. Иванов заяви, че сега за пръв път страната ни ще се опита да направи това.

Естествено авторът на проекта на лого ще стане известен едва, след като бъдат оценени всички проекти. Според Любомир Иванов това е шанс гласът на България да се чува по-силно в Европа и ангажираността в страната да бъде много по-голяма.

В конкурса могат да участват всички българи, без ограничение къде живеят в момента. Няма ограничения и за хора, които определят себе си като българи по душа, коментира още Иванов.

Условията за участие вече са качени на интернет страницата на председателството. Срокът за подаване на предложенията е 30 декември, а победителят ще бъде обявен през януари. Всички получени предложения ще бъдат качени на интернет страницата. "Всички професионални организации, университети сами посочиха хората, които да влязат в състава на журито", обясни Иванов.

Той каза още, че необходимите документи - диплома, портфолио на автора, ще бъдат запечатани в отделен плик. Журито ще оценява само проектите, а авторите ще станат известни след оценяването на всички. Освен това авторът на избраното лого ще трябва да изработи така наречения brand book или детайлно описание за начина, по който ще се използва логото.