Предупредителният първи протест на автобусните превозвачите се проведе за час и половина на територията на цялата страна.

Над 1 800 автобуса за вътрешноградски, междуселищни и от републикански пътни мрежи преустановиха работа за час и половина в знак на несъгласие срещу законопроекта за Българската автомобилна камара.

Други 2 400 автобусни разписания няма да бъдат изпълнени.

Халил Летифов: Законопроектът на Автомобилната камара не е оттеглен

Халил Летифов: Законопроектът на Автомобилната камара не е оттеглен

Според проекта, в камарата ще членуват задължително всички 17000 фирми в автотранспорта

Протестиращите се заканиха, че ако законопроектът за Автомобилната камара, внесен от ГЕРБ, не бъде изтеглен, на 25-ти юни се очаква да започнат безсрочни протестни действия.

Превозвачите носят и трансперанти с надписи "Не на закона Столарски", "Не на ТКЗС в автобусния транспорт", "Агент Митко - приватизатор на бранша? Никога!", "Станислав Иванов - оставка", "Г-н Столарски, г-н Иванов, стойте далеч от нас, не се нуждаем от вашите грижи" и други.

Депутатът Ивайло Константинов от ГЕРБ, член на Комисията по транспорт в Народното събрание, коментира за news.bg, че мотивите за протеста са клаузите в законопроекта за Българската автомобилна камара. Този проектозакон е силно конфликтен по отношение на автобусните превози, каза той.

Константинов се закани, че ако исканията на протестиращите за изтеглянето на законопроекта не бъдат чути, то протестните действия ще продължат. За протеста на 25 юни заявеният брой автобуси са 740, а фирмите, които ще участват са 112 до момента. За другия протест на 28 юни заявеният брой автобуси са 100. Те ще бъдат паркирани пред храм-паметника "Св. Александър Невски".

Браншът се обяви срещу Закона за Българска автомобилна камара

Браншът се обяви срещу Закона за Българска автомобилна камара

Питат закрива ли се агенция "Автомобилна администрация"?

"Останалите до 750 автобуса, ще са разположени по булевардите "Мария Луиза", "Васил Левски" и "Цариградско шосе". Последните най-вероятно ще достигнат до Пазарджик", отбеляза той.

Константинов изтъкна, че законопроектът се очаква да бъде изтеглен от Народното събрание. "Това не е закон на ГЕРБ и никой от партията няма да позволи този законопроект да бъде приет", подчерта той.

Според превозвачите този законопроект предизвика много голямо напрежение в автобусния бранш. От организациите заявиха, че законопроектът е скандален, порочен и лобистки. Освен това той не отговаря на нуждите на бранша и на практика това е закон, чрез който се приватизира държавната корупция. Той не гарантира защита на интересите, независимост и безпристрастност на превозвачите. В този законопроект се очаква бизнесът да подпомага държавата, а не обратното.

Магдалена Милтенова, член на контролния съвет на Националното сдружение на автобусните превозвачи и председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта, заяви, че след днешното изказване на зам.-председателя на ГЕРБ Цветан Цветанов автобусните превозвачи, които се очаква да се включат в протеста на 25 юни вече са над 750.

Работодателите не искат законопроекта за Българската автомобилна камара

Работодателите не искат законопроекта за Българската автомобилна камара

АИКБ, БСК и БТПП настояват проектозакона да се отхвърли

Протестът ще бъде в София и вече има потвърждение за участие както от товарните превози. Предвижда се те да пристигнат с над 200 камиона.

Ако управляващите продължават и смятат, че може да се живее по този начин, поне нека да кажат на всички да си изтеглим лицензиите и да се приключва с този бранш, призова Милтенова.

Тя посочи, че законопроектът за Българската автомобилна камара няма да има никакво значение за бизнеса, освен да утежни ситуацията, в която се намира той. Не може конкуренти да издават лицензи на конкуренти, каза тя и добави, че законопроектът реално няма как да помогне на транспортния бранш.

Милтенова изтъкна, че решението, предложено от всички автобусни превозвачи и което ще бъде изпратено до премиера Бойко Борисов през следващата седмица, предупреждава, че ще бъдат уведомени всички международни работодателски организации и Европейската комисия за проблема. "Скандалът ще достигне до европейско и международно ниво, ако не бъдем чути", закани се тя.

Магдалена Милтенова не очаква никаква подкрепа от парламентарните групи.