До момента около 5 000 автобуса са без колани и не всички са технически пригодени затова. Това заяви заместник-министърът на транспорта Ангел Попов по време на обсъждане на работните проекти на законите за движението по пътищата, за водачите на моторни превозни средства и за пътните превозни средства.

Ефективно разходване на фонд „Пътна безопасност“ иска Цветанов

Ефективно разходване на фонд „Пътна безопасност“ иска Цветанов

Закон за движение по пътищата се разделя на три

Попов отправи призив към българското общество, че трябва да подкрепят идеята да има колани в автобусите. "Трябва да има по всякакъв начин колани в автобусите, защото те спасяват човешки живот", категоричен бе той.

Попов посочи, че не вижда никакъв проблем в това велосипедистите да си поставят каска. "Навсякъде в Европа всички карат колело с пригодена каска затова, а само ние не", заяви той. По думите му поставянето на предпазна каска по никакъв начин не би затруднило велосипедистите.

80% от автобусите нямат колани според Сдружението на автобусните превозвачи

80% от автобусите нямат колани според Сдружението на автобусните превозвачи

В автобусите има право и на правостоящи до 50 км

На въпрос кой ще издава техническите паспорти и досиета, Попов отговори, че ще започне да се събира огромна база информация в пунктовете за техническите прегледи.
"По този начин всички граждани могат да бъдат спокойни, защото ако закупят автомобил от чужбина, ще може да се провери какво е правено на него и на колко реални километра е той", каза още Попов. Той обясни, че тези проверки ще се правят от ИА "Автомобилна администрация".

По думите на Попов промените ще се реализират в най-кратки срокове, тъй като има всички предпоставки затова.

Бойко Рановски: Полицаят не трябва да преценява, а да работи с документи

Бойко Рановски: Полицаят не трябва да преценява, а да работи с документи

Предложение: Взимат книжка при 3 тежки нарушения на пътя