Шест са кандидатите, които до 14.00 часа днес внесоха своите заявления за участие в процедурата за избор на изпълнител по обществената поръчка за изработка и доставка на кутии за гласуване:
  • "Андреа БГ" ООД с представени 4 мостри;
  • "Пирин пласт" АД с представени 3 мостри;
  • "Трамкар" ЕАД с представена 1 мостра;
  • "Стела 94" ЕООД с представена 1 мостра;
  • "Рожен пласт" ООД без представена мостра;
  • ЕТ "ХЕЕЛ - Венета Eнева" с представена 1 мостра.

Избирането на изпълнител се провежда по процедурата договаряне с обявление, тъй като не могат предварително да се определят техническите спецификации и стойността на поръчката.
Това означава, че на първия етап фирмите кандидатки предоставят заявления за участие и мостри на кутиите.

След публичното отваряне на документите комисията ще заседава, за да разгледа предложенията.
Тя ще определи дали кандидатите отговарят на посочените условия за участие и допуснатите фирми ще бъдат оценени по техническите показатели на предложените мостри на кутии - 20% от оценката са за качеството, естетическите и функционалните характеристики на кутиите.

На 12 септември допуснатите кандидати ще бъдат поканени да представят първоначална ценова оферта, след което се провежда и договаряне на цената с всяка една от фирмите.
Целта на комисията при преговорите ще бъде да договори максимално намаляване на първоначално предложената от всеки кандидат цена.

При класирането цената ще е определящ критерий с тежест 80%.

13 500 е ориентировъчният брой кутии, които трябва да бъдат изработени  и доставени до 16.10.2006 г. в областните центрове в страната.
При неточно, некачествено или забавено изпълнение изпълнителят дължи неустойка по 1% на ден върху сумата по договора.

В случай на забавяне с повече от 3 дни договорът се прекратява, изпълнителят не получава никаква сума и дължи неустойка в размер на 60% от стойността на договора.

В документацията по обществената поръчка са посочени ориентировъчни параметри, които да дадат основна насока на кандидатите при подготовка на заявленията им за участие. Конкретните технически изисквания към кутиите ще бъдат уточнени при договарянето, като бъдат съобразени с указанията на ЦИК.

От пресцентъра на Министерството на държавната администрация съобщиха, че утре ще бъдат отворени и документите на кандидатите по обществената поръчка за изработка и доставка на печати на СИК.
Избирането на изпълнител се провежда по процедурата договаряне с обявление.
Това означава, че на първия етап фирмите-кандидатки предоставят заявления за участие и мостри на печатите.

След разглеждане на предложенията допуснатите до участие в процедурата кандидати ще бъдат поканени да дадат и своите ценови предложения. Представянето на ценовите оферти и класирането на фирмите ще стане отново публично, на 13 септември.

При класирането на кандидатите цената ще е определящ критерий с тежест 80%, останалите 20% от оценката са за качеството, естетическите и функционалните характеристики на предложените мостри на печати.

Фирмата, която се заеме с изпълнението на тази поръчка, ще трябва да изработи 13 500 печата и да ги достави в сградата на МДААР до 12.10.2006 г., като министерството има ангажимента да ги разпространи до районните избирателни комисии.

При неточно, некачествено или забавено изпълнение изпълнителят дължи неустойка по 1% на ден върху сумата по договора. В случай на забавяне с повече от 3 дни договорът се прекратява, изпълнителят не получава никаква сума и дължи неустойка в размер на 60% от стойността на договора.