България получи подкрепа за предприемане на мерки срещу притока на замърсяващи автомобили от Западна към Източна Европа от Кипър, Латвия, Литва, Люксембург, Румъния и Унгария, освен от съвносителите Полша и Словакия.

Това стана ясно при представянето на информация от министъра на околната среда и водите Нено Димов пред Съвета по околна среда на ЕС в Люксембург за предприемане на мерки на ниво ЕС. 

"Проблемът не би могъл да бъде решен чрез директна забрана на вноса в съответната държава членка, защото това автоматично означава нарушаване на един от основните принципи, на които се гради Европейският съюз - свободното движение на стоки", обясни Димов.

Старите коли с близо 30% по-скъп данък от следващата година

Старите коли с близо 30% по-скъп данък от следващата година

Одитирането на малките фирми продължава

Според него прагматичният подход изисква държавите, които въвеждат подобни забрани, да не могат да "изнасят" коли, които не отговарят на определени стандарти.

Той посочи, че все по-голям брой градове в Западна Европа въвеждат забрани за движение на дизелови автомобили поради завишените им вредни емисии.

Министър Димов изрази притеснението си, че подходът за двойните стандарти намира отражение и в други области, които също имат пряко отношение към здравето на хората и околната среда.

Димов подчерта, че именно затова, съвместно с Полша и Словакия България иска да привлече вниманието към сериозността на проблема и към необходимостта да бъдат обсъдени и предприети мерки, в т.ч. и законодателни, за справяне с проблема на европейско ниво.