"Български пощи" стават дистрибутор на доставката на печатни издания с протоколно решение на Министерския съвет. Целта е да се диверсифицират доставките.
Новината съобщи транспортният министър Росен Желязков на брифинг пред журналисти.
Амбицията е "Български пощи" да развият своите умения и капацитет с оглед предизвикателствата на предстоящата дигитализация на пазара и да имат възможност да бъдат един от лидерите и пионерите в интернет доставките.
Реалистичният срок "Български пощи" АД е да стане дистрибутор в доставката на печатни издания е втората половина на януари. Логистичната верига включва около 3 500 доставки на ежедневна база - 4 000 пакета ежедневно, 24 часа в денонощието и 7 дни в седмицата.
Логистиката би трябвало да обхваща 18 национални маршрута ежедневно и 115 регионални маршрута, от които 110 регулярни нощни маршрута ежедневно. На месечна база целият транспорт обхваща 800 000 км., печатните издания са около 900 тома и обемът е около 240 кубически метра.
Точките за продажба на дребно на печатните издания са около 6-7000 спрямо сезона, и те включват сергии, бензиностанции, търговски вериги, молове и лафки.
"Български пощи ще имат възможност да разпространяват печатните издания и да ги продават в съответните градове", подчерта транспортният министър и увери, че те се намират в едно нормално финансово състояние.
Желязков увери, че няма да се закриват пощенски станции, а ще се оптимизира мрежата на "Български пощи".
"Български пощи" са еднолично търговско дружество с държавно имущество и като такова дружество се подчинява на всички права и задължения на Търговския закон, обясни Желязков.
По думите му те разполагат с необходимата мрежа както за дистрибуция, така и за продажба на дребно на печатните издания. Към настоящия момент има около 50-60 дистрибутори на печатни издания и "Български пощи" нямат желанието и амбицията да се превърнат в монополист на пазара, отбеляза министърът.