Всеки опит за дискредитиране на независимите медии с политически мотив е заплаха за демокрацията в страната. Това се казва в декларация на Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори (АБРО).

Големите частните телевизии, именно поради факта, че работят според принципите на свободния пазар и се финансират от собствената си дейност, са гарант за свободата на словото в България, се казва в декларацията.

Повод за позицията им е по повод предложението на ИТН в Закона за задължително депозиране на печатни и други произведения и обявяване на разпространителите и доставчиците на медийни услуги (ЗЗДПДПОРДМУ). Мотивът на ИТН е да се носи отговорност за публикуване на статии с невярно съдържание.

ИТН бори фалшивите новини, искат законови промени
Обновена

ИТН бори фалшивите новини, искат законови промени

Целта – да се носи отговорност за публикуване на статии с невярно съдържание

Без конкретно да споменават изказвания на депутати от партия "Има такъв народ" от Асоциацията припомнят, че в новата предизборна обстановка, темата за разходването на публичните средства в медиите е във фокуса на общественото внимание.

Бюджетите на големите национални медии, които осъществяват дейност на българския пазар, се формират от приходи от търговски съобщения, въз основа на договори с рекламодатели от различни сектори на индустрията.

"Парите от оперативни програми от министерства и ведомства са незначителна част от общите приходи. За двете големи търговски медийни групи, те са по-малко от 1% от приходите на телевизиите. Други национални търговски телевизии, членове на АБРО, не получават приходи от оперативни програми, министерства и ведомства. Електронните медии са регулирани от няколко действащи нормативни акта, които предвиждат публично оповестяване на информацията за финансирането на телевизиите и радиата и строга регулация за обозначаване на платеното съдържание", се казва в позицията.

За нас и за нашите рекламодатели е от съществено значение да достигаме до широка аудитория. За да можем пълноценно да участваме на рекламния пазар, ние се стремим към интереса и доверието на зрителите. Нашият най-ценен "продукт" е високото доверие на аудиторията, пишат от АБРО.

Предвид факта, че целта на публично финансираните кампании е да достигнат до най-широка аудитория, ние сме логичната платформа за тяхното популяризиране, която осигурява реални резултати и широка гласност. По този начин се гарантира максимална ефективност при разходване на публичните средства. Както сме отбелязвали неведнъж, тези средства са пренебрежително малък дял спрямо общите приходи на големите медии.

На фона на обществената дискусия в момента, считаме, че медийно законодателство следва да се създава и изменя въз основа на експертен опит в сферата на медийната регулация и секторните специфики.

От АБРО са готови да участват при разработването на предложения за медийната регулация и да предостави разяснения по отношение на работата на електронните медии, бизнес модела на индустрията и правната рамка на българско и европейско ниво.