Минимум 90% от работниците по българските магистрали, които се строят в момента, трябва да са български граждани. Това заяви Николай Пехливанов от „Атака".

В питането си към регионалния министър Росен Плевнелиев той отправи въпросът защо при строежа на АМ „Тракия", ЛОТ2, който обхваща участъка Стара Загора - Нова Загора, липсва изискване работниците на този терен да са български граждани.

В Гърция не се допускат чужди фирми да участват в проекти с европейско финансиране, коментира Пехливанов. Той уточни, че в южната ни съседка за чужди фирми се считат тези предприятия с по-малко от 50% гръцко участие.

Колегата му от „Атака" Станислав Станилов допълни, че поръчките за много строителни обекти в предишния мандат са спечелени от турски фирми, които внасят работници от Турция.

Националистите са категорични, че в условията на криза, където най-засегнат е строителният сектор, държавата трябва да постави условия на строителните обекти да има повече български работници. Във времето на криза строителният сектор пострада най-много, категоричен бе Николай Пехливанов.

Регионалният министър Росен Плевнелиев от своя страна заяви от парламентарната трибуна, че не може да се постави условие за повече български работници, тъй като това е дискриминационно условие и противоречи на Закона за обществените поръчки.

Той каза още, че правителството предприема антикризисни мерки за справяне с негативните последици от финансовата криза като например по-бързото придвижване на проектите по оперативните програми.

Безработицата в строителния сектор бележи ръст от около 15%, посочи още Плевнелиев, с което опроверга твърденията на депутата от „Атака" за силните негативи на кризата върху строителния сектор. Този процес според него е в рамките на нормалното за кризисна ситуация.