Представителите на транспортния бранш напуснаха гневни срещата си с премиера Кирил Петков, на която бяха поканени, за да бъдат обсъдени исканията им за справяне с кризата в бранша.
Причината - исканията им не били чути от правителствения ръководител, а единствено им било обяснявано, как те не могат да бъдат изпълнени. Всъщност в залата остана само една транспортна асоциация (чийто представител вози премиера по дупките на Витиня), а останалите 9, представляващи огромна част от сектора, демонстративно напуснаха.
"Министър-председателят заяви, че в тази зала той определя правилата и ако не ни харесва, да станем и да си тръгнем. Ние това и направихме. Държавата не е на министър-председателя, не е на "Продължаваме промяната". Това е скандално", разказа как е протекла оказалата се кратка среща председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.
Три са основните искания на превозвачите - намаляване на акциза на горивата с 50%, отпадане на биокомпонентата, което отново би довело до корекция на цените надолу, както и отлагане на планираното разширяване на тол системата.
През цялото време премиерът обяснявал на бранша как акцизът няма как да бъде намален, което, подчерта Милтенова, е невярно, защото има писмо от Европейската комисия, която позволява прилагането на подобна мярка дори и в страни с минимален акциз като България.
Още от следващата седмица превозвачите започват масови протестни действия в цялата страна. Първоначално датата, обявена още при предишния протест, блокирал центъра на столицата, бе 18 май, но демонстрациите ще започнат още от 10-то число. На 18 май пък автобусите няма да превозват пътници. Предвиждат се и блокади на пътища, ГКПП-та и т.н., като предстои конкретните форми и локации на недоволството да бъдат обявени в близките дни.
"В нашия протест няма политически искания. Нашите искания са свързани единствено и само с овладяване на инфлационните процеси, овладяване на икономическата криза. Защото ние се борим за нашия бизнес, за нашите семейства, за всеки български гражданин, който е ощетен", каза Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи.
Анализ. Такива действия, по традиция, ще предприеме държавата що се отнася до исканията на транспортния сектор, съобщи след края на срещата регионалният министър Гроздан Караджов, който единствен говори пред медиите от страна на държавата.
По основното искане на сектора - намаляване с 50% на акциза на горивата, ще бъде най-обстойният анализ. "Засега експертите казват, че не е възможно, а превозвачите твърдят, че е възможно. Като го проучим достатъчно подробно, ще излезем със становище", каза министърът.
"Едва след тяхното излизане влязохме в много спокоен разговор и всяка от двете страни чу аргументите на другата. Няма конкретен резултат, тази среща не си е поставила за цел да има такъв, а за да се поставят въпросите на сектора", добави той.
Караджов обаче остава категоричен в намерението си тол системата да бъде разширена, като обхване и второкласните пътища, както и да бъдат повишени тол таксите за тежкотоварните автомобили. "Ваканцията, която са получили превозвачите още от 2020 година мисля, че е достатъчна", категоричен е шефът на регионалното ведомство.
Министър Караджов заяви още, че не се плаши от протестите, които организират от бранша, и изрази надежда за по-конструктивен диалог на следващата среща, която все още е неясно кога и дали ще бъде организирана.
Vlady
на 09.05.2022 в 15:05:21 #8Превозвачите да представят исканията си пред архиепископ Датев Акобян.
1948asentseto
на 05.05.2022 в 21:32:32 #7Оставка на Прсото Киро и всички национални предатели(с малки изключения) от този кабинет!
halo
на 05.05.2022 в 19:40:55 #6Промяна, Подмяна, все пак я твасваме. :
winer1989
на 05.05.2022 в 19:17:43 #5Хората ще ги намразят тия "превозвачи". Ясно е , че всички страдат от така наречената пандемия, войната на диктаторчето Путин и престъпното управление на ГЕРБ -Борисов, а тия " превозвачите " искат да извлекат ползи от ситуацията с извиване на ръцете на правителството.
winer1989
на 05.05.2022 в 19:10:50 #4Последиците от съветската окупация , руското влияние и руската зависимост в енергетиката, още дълго ще тегнат над България. Тия говна които бяха натрупвани почти 80 години не могат да се изчистят за 3 месеца и без катаклизъм, но трябва да започнат все някога , защото е видно , че Русия на злото прави всичко лошо до което се докосне. Не е само България, виждаме че това става с по-малко степен и в други държави, които са се обвързали по някакъв начин с Русия, като Унгария, Германия , Италия, Украйна и т.н.! Разрушаването на връзките с Русия не подлежи на дискусия и трябва да се случи на всяка цена. Всеки който мисли за България и оцеляването на българите трябва да разбере това и да действа, защото това е единствения начин за спасение. Тия които не искат ясно са на страната на Русия и искат да жертват България и тя заедно с Русия да бъде разбита. Това не трябва да се случва. Русия я очаква голяма катастрофа и дори нещата да се обърнат и Русия да тръгне по пътя на демокрацията и правовата държава ще минат много години докато тя стане истински и надежден партньор в енергетиката.
Бай Мангал
на 05.05.2022 в 18:20:14 #3"Tomorrow", за който все още не знае, е платена "шaврaнтия" (с още няколко изтърсака) , на хранилка към ГРОБ
Бай Мангал
на 05.05.2022 в 18:16:29 #2Много са ми интересни някакви "швепсове" от разните му там синдикати, организации и т. н. ( полиция, медици, пътищари......), дето правят "национален" протест: А бе гaлфони, питате ли ни нас (от всички останали отрасли) , как се оправяме?! Ми като не ви изнася - бийте кепенците и се преквалифицирайте
graff-laskaris
на 05.05.2022 в 18:12:36 #1Tomorrow ти какво си пил ?