Депутатите приеха окончателно и без спорове промените в Закона за защита на потребителите. Той предоставя индивидуални средства за защита на потребителите, претърпели вреди от прилагането на нелоялни търговски практики от търговци чрез предоставяне на възможност на потребителите да претендират за намаляване на цената или за обезщетение за претърпени вреди в резултат на нелоялната практика.

Той допълва критериите, по които Комисията за защита на потребителите извършва преценка кога дадена търговска практика е нелоялна. При извършването на преценка, дали дадена търговска практика е нелоялна, ще се взема предвид факта, че всяко предлагане на стока в една държава-членка на ЕС като идентична на стока, предлагана на пазара в други държави-членки на ЕС, когато тази стока има значителни разлики в състава или характеристиките, съставлява нелоялна търговска практика, освен ако това не е обосновано от законосъобразни и обективни фактори.

Законопроектът съдържа критерии за налагане на глоби и имуществени санкции, в случаите на нарушения на Закона за защита на потребителите.

Предложените критерии ще отчитат следните елементи: естество, тежест, мащаб и продължителност на нарушението, както и всяко средство за защита, предоставено от търговеца на потребителите за причинената вреда. Обективните критерии за налагане на глоби и имуществени санкции ще отчитат и финансовите ползи и избегнати загуби вследствие на нарушението.

Наличието на повторни нарушения от един и същ търговец също ще бъде взето предвид за определяне тежестта на нарушението, и съответно необходимостта от увеличаване размера на глобата или имуществената санкция, с цел постигане на ефективно възпиране от извършването на нарушение.