"Правителственият "Фалкон" може да лети още 100 години. Машината има неограничен технически ресурс, когато се поддържа, както е предписано от производителя". Това заяви пред bTV бившият директор на правителствения Авииотряд 28 Цвятко Луканов. По думите му основният проблем със самолета е липсата на хангар, в който да се съхранява.

Думите му са дни след правителственото решение за закупуване на нов самолет за нуждите на властта. Според решението, Авиотряд 28 трябва да подготви договор за закупуване на новата машина.

Като причина за тази необходимост бе изтъкнато кацането на ръчно управление при завръщането на премиера Бойко Борисов и правителствена делегация от посещение в Солун в средата на ноември 2019 г. Причината - навигационната система е отказала. 

За нов правителствен самолет настоява ген. Коджейков

За нов правителствен самолет настоява ген. Коджейков

Спират фалкона до изясняване на причините за отказа на навигационната система

"Кой каза, че е отказала навигационна система. Никаква навигационна система не е отказала, отказал е един дисплей. Имам чувството, че се обработва общественото мнение, за да се оправдаят тези 50-60 млн. долара, колкото ще струва един нов самолет", коментира Луканов.

Той обяви още, че докато е бил директор на Авиоотряд 28 не е имало проблем с "Фалкона" по вина на машината.

Припомняме, самолетът, който се използва в момента, е на 20 г., купен е от Ръководство на въздушно движение за 22 млн. щ.д. Скоро след това РВД го предоставя за специални полети.

През 2014 г. този самолет е пукнал гума при кацане, а през 2015 г. не се прибра носовият колесник. 

Плевнелиев критикува Радев: "Фалкон"-ът е по-икономичен от "Спартан"-а

Плевнелиев критикува Радев: "Фалкон"-ът е по-икономичен от "Спартан"-а

Все пак били останали в много добри отношения