Данните на МВР показват, че към момента са станали 2482 тежки катастрофи със 144 загинали души. Спрямо миналата година загиналите са 46 по-малко и това е благодарение на всички нас - няма ляво, няма дясно. Това заяви Димитър Мичев, началник на отдел "Пътна полиция" в Главна дирекция "Национална полиция" на дискусия в БТА, посветена на безопасността на движението по пътищата, с която стартира нов етап от проекта "Карай умно - стигни жив!", организирана от "24 часа".
Статистиката показва, че има намаление на броя на ранените в катастрофи. В 21 ОДВМР се отчита намаление на загиналите, като само в няколко областни дирекции - Пловдив, Монтана, Добрич, Силистра, Хасково има леко увеличение. На автомагистралите са загинали трима души, на първокласни пътища загиналите са 28, на втори клас - 26. На третокласните пътища - при 14.94% от случаите катастрофите са по-вина на водачите.
В периодите 12.00 - 13.00 ч и 16.00 - 17.00 ч. са най-много настъпилите катастрофи.
Мичев добави, че са закупени 150 уреда за установяване на алкохол и наркотици в кръвта. До края на годината ще бъдат закупени още 274 уреда. От 4 август 2023 г. от влизането в сила на мярката за отнемане на автомобил на пияни и дрогирани шофьори, СДВР наблюдава 20 загинали по-малко. Отнемането на автомобила дава голям превантивен ефект, смята Димитър Мичев. Предварителната оценка на СДВР е и, че ограничение на скоростта за младите шофьори би имала ефект.
Борислав Муеров, изпълнителен директор на агенция "Автомобилна администрация" добави, че институциите се стремят с промени в наредбите, касаещи автошколите, да се постигне най-доброто обучение на новите шофьори. Според него винаги могат да се намерят вратички, които да опорочат всяка една инициатива, но е убеден, че иновациите ще дадат много добър ефект.
Росен Рапчев, главен експерт в Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" заяви, че пътните инциденти са случайни събития. "Никой не е тръгнал на пътя, за да стане убиец", заяви той. След тези думи на Рапчев от сдружение "Ангели на пътя" демонстративно напуснаха дискусията.
Димитър Неделков, заместник-министър на транспорта, посочи, че правилата са добри, има ги, няма идеални закони, но въпросът е как да накараме шофьорите да ги спазват. Той не иска да се търси къде и какво не е написано в Закона за движение по пътищата, къде е пропусната запетаята, за да може точно това да не се спазва. Недялков призова още шофьорите да не саботират полицията и да не заобикалят правилата.
ТT
на 31.05.2024 в 01:39:09 #4Какво общо има заглавието на статията със съдържанието ѝ? Не изглежда много. По никакъв начин не е подкрепено с каквито и да било данни. Дори не се говори за проценти, с изключение на това: „На третокласните пътища - при 14.94% от случаите катастрофите са по-вина на водачите.“ Което е много драстично отклонение, между другото, от твърдението в заглавието. Къде са 100%, къде са 15%? Също така, в България стандартът все още е десетичната ЗАПЕТАЯ, не точка.
projekt
на 30.05.2024 в 19:05:33 #3е да....шофьора винаги е виновен - скорост несъобразена с пътните условия. помните ли катастрофата край Своге.....хора умряха защо пътя е построен некачествено, лабораторията е казала че всичко е ОК...няма виновни...... същото е по магистралата - дупки и пропадания. зимно време непочистени улици, лед - пак шофьорите са виновни че пътя е хлъзгав.... лятото задръствания, ремонти, не работещи светофари, хората изпреварват и пак са виновни - несъобразяване с пътните условия които са тотоал щета и са отговорност на министри, експерти и т.н.
Семето
на 30.05.2024 в 17:03:38 #2Много ми хареса: шофьорите да не саботират полицията и да не заобикалят правилата. Същото трябва да се каже на МВР, на АПИ и най вече на този, Мичев: не саботирайте шофьорите, не ги дебнете от храстите, помагайте им, оправете пътищата и т.н.
shtimpo
на 30.05.2024 в 13:05:20 #1Тояга/морков. Не е сложно. Защо няма стимули за изрядни шофьори и такива които са предоставили доказателства (камери, инсталирани по превозното им средство) за нарушения на други шофьори. Да, знам, тук ледът става тънък, но от 3) години мрат хора по пътищата без изгледи за промяна. По-тежки наказания за нарушители и стимули и облекчения за изрядни.