220 млн. лв. българите щели да загубят заради тези партии, които направиха експеримента „Орешарски“.

Това обяви премиерът Бойко Борисов, откривайки 13-километров участък от Северната скоростна тангента.

Премиерът не пропусна да нахока кабинета „Орешарски“, тъй като това бил поредният абсолютно провален проект от правителството на Пламен Орешарски. Имало риск страната ни да връща 220 млн. на Брюксел, вместо тангентата да е факт.

След като пътната отсечка бе благословена, Борисов взе думата и поръча на отчетата: „Благодарете на патриарх Неофит за своите пожелания, защото Коледа беше най-най-хубавият празник, защото Господ се е родил“.

Борисов си спомни как се е срещнал със строителните компании и им казал да съберат всички камиони, багери, трактори, каквото трябва, за да се свърши работата.

„Имаше дни с по 2400 машини на тази тангента. Премиерът им поставил краен срок - 31 декември с условието, че ако се наложи да връщаме пари на Брюксел, догодина ще строят с 220 млн. лв. по-малко. Поне на 10 заседания на Министерския съвет аз апелирах не към Господ, а към археолозите“, коментира още министър-председателят.

Само преди 20 дни ареолозите са приключили работата по обекта. И рискът да загубим 220 млн. стоял през цялото време за невероятните археологически находки, които намерихме тук, обясни Борисов. 

„Не съм виновен нито аз, нито тези хора, че експериментът „Орешарски“ забави и спря категорично, провали проектите“, подчерта той и дори допълни, че направеното днес е героично.

Премиерът си спомни, че само преди 5 месеца новата пътна придобивка е била една ливада. И прогнозира, че след 3 години ще стане като Цариградско шосе, тъй като се строят много фабрики сега. „Ще видите нататък какви сгради и колко компании строят своите офиси и заводи“, допълни той.

Вчера на Монтана, Отче, стана приказно, идеално, доволно се похвали премиерът и отчете, че с тези усилия спасили цялата оперативна програма.

За финал Борисов призова да не наричаме тангентата скоростна. Той предложи да я наричаме само северна, за да не ги подтикваме да дойдат тук да се състезават, защото на тези 8 платна стават чудни гонки.

Борисов пожела на всички присъстващи да посрещнат Нова година безаварийно и да не пият ракия.

Снимка 214160

Източник: БГНЕС

„Преди 5 месеца бяхме тук на гола поляна“, спомни си и министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Тя пожела безаварийно пътуване.
Пет месеца по-късно имаме 8-лентов участък, 13,5 км напълно готови, с разрешение за ползване, отбеляза Павлова.

Тя се похвали, че успели да усвоят 1,8 млрд. лв. за пътища по ОП „Транспорт“ и почти 1 млрд. лв. по ОП „Регионално развитие“ за рехабилитация на втори и трети клас пътища.

Пътят води бизнес, убедена е Павлова. 

Остава да бъде довършен малък участък от под 3 км, като последните дейности ще бъдат в началото на следващата година.

Северната скоростна тангента е коледен подарък за София, изтъкна на свой ред кметът на София Йорданка Фандъкова. По думите й, е важно да се развива околовръстният път, а също и скоростните тангенти.

„Само така е възможно да извадим тежкия трафик от града и да подобрим чистотата на въздуха“, посочи столичният градоначалник.  Фандъкова заяви, че само по тази тангента, само локалният трафик е 40 000-50 000 автомобила дневно, които ще излязат от града.

На откриването на тангентата присъстваха министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, кметът на София Йорданка Фандъкова, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и транспортният министър Ивайло Московски.

Вече е пуснато движението по отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до пътя за Требич. Общата дължина на тангентата е 16,54 км. Проектът е лот 70 от ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 г., която се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет.

Изпълнител е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор осъществи Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ ЕООД, гр. София и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.