Премиерът Бойко Борисов пак подкара джипа, за да инспектира полагането на железния път София - Елин Пелин. В проверката се включиха и министърът на транспорта Росен Желязков, финансовият министър Владислав Горанов и вицепремиера Томислав Дончев.
Транспортният министър обясни, че железопътната отсечка София-Елин Пелин е част от жп линията София-Пловдив. С изграждането на този и другите участъци ще се постигне намаляване на времето за пътуване между София и Пловдив до 1 час и 10 минути.
В строителството на трасето са ангажирани 6-7000 души, стана ясно от думите на транспортния министър Росен Желязков.
Борисов запита Желязков с каква скорост ще се движат влаковете, а транспортният министър заяви, че проектната скорост на новите влакове е 160-200 км/час.
Желязков подчерта, че в този програмен период са направени 30 гари.
При изпълнението на проекта ще бъдат реконструирани 6 броя мостове, ще се премахнат прелези и на тяхно място ще се построят 17 броя нови надлези и подлези. В 6 гари ще се модернизират пероните за улеснен достъп на гражданите и лицата с намалена подвижност.
Проектът се финансира по Механизма за Свързана Европа и е на обща стойност 133 млн. лв., от които 113 млн. лв. безвъзмездна помощ от ЕС и 20 млн. лв. национално съфинансиране.
След това Борисов направи оглед и на приемното здание на гара Пазарджик.
Гара Пазарджик е завършена за 9 месеца в периода януари-септември 2014 г. Финансирана е по Оперативна програма "Транспорт" на стойност 3,63 млн. лв., от които 3,085 млн. лв. са от ЕС.
След модернизацията на гарата се отбелязва нарастване на броя на пътниците от 231 000 на 260 000 души.
От гара Пазарджик премиерът Борисов се качи на влак, с който премина по трасе за скоростно движение, изградено по европейските стандарти за проектиране на скоростни линии за пътнически превози.
Премиерът посети и намиращия се в близост до жп гара Тодор Каблешков Интермодален терминал Пловдив (ИМТ). Към момента там се обработват около 40 000 TEU (товарни контейнери) годишно. Дневно се обработват 1,5-2 влака в посока от и към Турция.
Проектът е финансиран по Оперативна програма "Транспорт" с обща стойност 11,9 млн. лв., от които 2,1 млн. безвъзмездна помощ от ЕС.
Терминалът се намира до жп гара Тодор Каблешков, която е част от железопътен възел Пловдив и е разположена на магистралната жп линия София-Пловдив.
"Правителството продължава приоритетно с инвестиционната програма в жп транспортната инфраструктура. Влакът пести енергия, представлява 100 процента екологично чист транспорт и ще се спести трафик от стотици хиляди тонове товари", подчерта премиерът Борисов по време на инспекцията на ремонтите и строителните работи по проектите от Трансевропейската транспортна мрежа (ТЕН-Т).
По думите му важно е хората да видят свършеното. Той отбеляза още, че с инвестициите в националната жп инфраструктура ще се облекчи трафикът по магистралите. Борисов даде пример с данните от натовареността по магистрала "Тракия" - на националния празник трафикът е бил 53 000 автомобила, а в последния от почивните дни около 24 май - 57 000 автомобила".
В района на гара Белозем министър-председателят Бойко Борисов направи оглед на извършените строителни дейности в отсечката Скутаре-Оризово. В този участък са напълно подновени 28 км. жп линия. Изградени са шумозащитни и предпазни стени в гара Маноле и Белозем и едно пешеходно пресичане с осигурен достъп за лица с намалена подвижност.
"Последните дни видяхме пълна подкрепа на президента. Всичко, което правим, той го промотира съответно в Словения и в Санкт Петербург", посочи министър-председателят Борисов и изтъкна изграждането на интерконекторите и магистралите.
Припомняме, че ден след евроизборите на 27 май Борисов се качи на джипа, за да провери ремонтираните пътища в Габрово и Севлиево. Тогава той беше придружен от вицепремиерът Томислав Дончев, финансовият минитър Владислав Горанов и зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков.
Boneberg
на 11.06.2019 в 19:12:41 #7Едни се возят на ICE и летят на F35 или СУ други кото борисоффф купуват F16 модел от 45г.и карат първобитни влакове!
chafeto
на 11.06.2019 в 17:54:54 #6skuns Ицо, не знам колко крадат тия от ГЕРБ, но остава нещо построено от тях. При другарчетата нищо не остава а парите изчезват яко дим. **************************************************** Вярно е. Не съм адвокат на Б.Б., нито на ГРЕБ и от много време не гласувам за никого. Но не може да се отрече, че това е единственото управление, при което има нещо видимо на лице. Може да е малко, но го има. При предишните и това го нямаше, факт.
chafeto
на 11.06.2019 в 17:47:54 #5То хубаво, ама май-имаме 3-4 локомотива, които да поддържат скорост 160 км/ч. Когато пуснаха отсечката София-Свиленград, направиха едно демонстрационно пътуване с машина 46 211 и това беше. Е влаковете пак се движат по-бъзо от преди, но пак не е това, което трябва да е. Иначе едно малко сравнение. През соца експрес "Чайка", който пътуваше по мрашрута София-Карлово-Бургас вземаше разстоянието за около 4.50ч. И това при положение, че влаковете бяха в пъти повече. Товарния трафик беше почти нескончаем и гледаха товарните да ги пускат основно нощем. Да не говорим за модернизацията на инфраструктурата и подновяването на подвижния състав. Днес понятието "експресен влак" в България не съществува. Понеже влаковете ни не покриват европейските стандарти по отношение на скоростта, експресите вече се наричат "ускорен бърз влак" (УБВ). Това, че този вид транспорт срещна нови предивикателства, че се разви автомобилния транспорт, ясно. Но го има и момента с умишленото съсипване на железницата в интерес на големите автомобилни превозвачи. И тази схема не е запазена марка само за България.
nsmilitia
на 11.06.2019 в 16:48:24 #4@Philosopher Ти си много тъпо герберастко парче, за който всеки против герб е червен. Интелект = 0. Герберастите и комунетата си приличате по едно. Нисък интелект и общо червено минало!
Philosopher
на 11.06.2019 в 16:26:25 #3Добре, ББ! БГ изглежда по-добре! Нека си лаят червените крастави кучета. : Даже са забавни
nsmilitia
на 11.06.2019 в 16:07:01 #2Да му подкарат катафалката дано на кауна предателски!
skuns
на 11.06.2019 в 13:09:45 #1Ицо, не знам колко крадат тия от ГЕРБ, но остава нещо построено от тях. При другарчетата нищо не остава а парите изчезват яко дим.