Държавната компания "Автомагистрали" има действащи рамкови споразумения само с две от петте фирми, посочени от БСП - "ПСТ Груп" и "Главболгарстрой". Това става ясно от писмен отговор на министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, публикуван на сайта на Народното събрание.
Допълва се, че договорът с трета фирма от списъка на БСП - "Пътстрой -92" АД, е бил за доставка на строителни материали за последното тримесечие на 2018 г. и е прекратен през декември поради изтичане на срока му.
Твърди се, че с "Хидрострой" и "Трейс Груп" "Автомагистрали" не е имала рамкови споразумения през изминалите три години.
"Автомагистрали" няма сключени нито договори с подизпълнители, нито нарочни рамкови споразумения за строителството на новите 134,14 км от магистрала "Хемус", чието изграждане ѝ бяха възложени на 20 декември м.г..
Припомняме, че в края на миналата година правителството "ударно" разпредели около 1,4 млрд. лева от бюджетния излишък за строителството на 134 км от АМ "Хемус" от Боаза до главния път Русе-Търново без санкцията на парламента, както и без обявяването на конкурс и обществена поръчка. И понеже държавната компания "Автомагистрали" не е изпълнила нито един голям инфраструктурен обект, се породиха съмнения, че тя ще възложи изпълнението на строителните дейности по "Хемус" на подизпълнители по абсолютно непрозрачен начин, което отваря вратата за кражбата на стотици милиони лева.
Очаква се строителството на новия участък от "Хемус" да започне през пролетта на 2019 г.
Министерството на регионалното развитие е изпратило на БСП подробна справка и за всички рамкови споразумения на "Автомагистрали" през последните три години. Тя съдържа в табличен вид предмета на договорите, с кого са сключени, срока на действие и основанието за прекратяване. Те са за доставка на строителни материали, наемане на техника, доставка на ограничителни пътни системи, автомобилни и индустриални масла, сервизно обслужване и други.
За допълнително обезпечаване на оперативната си дейност от юли 2018 г. "Автомагистрали" има петгодишни контракти с шест фирми за наем на техника, но нито една от тях не е сред споменатите от БСП. Това са фирмите ЗП "Андрей Иванов Андреев", "Миро Транс 86" ЕООД, "Боби 66" ООД, "Бобо 5 и синове" ООД, ЕТ "Палина - Зафир Иванов", ЕТ "Бовема - Тодор Павлов". Отделно през последното тримесечие на 2018-а "Автомагистрали" ЕАД е сключила споразумения за наем на техника, за доставка на строителни материали и за изпълнение на отделни видове дейности с още 8 фирми - "ПСТ груп" ЕАД, "Инфрастроежи" ООД, "Грома холд" ЕООД, "ГБС- инфраструктурно строителство" АД, "Геострой" АД, "Инжстройинженеринг" ЕООД, "Галчев инженеринг" ЕООД и "Пътища и мостове" ЕООД.
GolaVoda
на 13.02.2019 в 14:10:02 #1и какво става? Някой играе на конкурс и спечелва... но не може да строи, щото си няма нито специалисти нито техника..... и възлага на под-изпълнител.. Да ама праща на под-изпълнителя само част от сумата.. и после пътя става на вълни или автобусите прескачат в реката.. кой е виновен???? Виновна е наложената от ЕС система за класиране на държавни поръчки!!!