"Автомагистрали" ЕАД разполага с 236 машини и автомобили, които обезпечават работата на държавното дружество.
От тях 25 са товарни над 3,5 тона, 17 - до 3,5 тона, 20 машини строителна техника, 107 - специализирани автомобила, 9 - пътнически, и 58 - лекотоварни.
Това съобщава министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в отговор на писмен депутатски въпрос за строителната техника, с която разполага "Автомагистрали" ЕАД и за числения състав на работниците и служителите по длъжности.
Припомняме, че в края на миналата година правителството "ударно" разпредели около 1,4 млрд. лева от бюджетния излишък за строителството на 134 км от АМ "Хемус" от Боаза до главния път Русе-Търново без санкцията на парламента, както и без обявяването на обществена поръчка. И понеже държавната компания "Автомагистрали" не е изпълнила нито един голям инфраструктурен обект, се породиха съмнения, че тя ще възложи изпълнението на строителните дейности по "Хемус" на подизпълнители по абсолютно непрозрачен начин, което отваря вратата за кражбата на стотици милиони лева.
От отговора става ясно, че към края на 2018 г. машините на дружеството са били 226, а през януари са били увеличени с нови 10 броя - 8 лекотоварни автомобила, един товарен до 3,5 тона и един брой строителна техника.
Към края на януари тази година в дружеството работят 292 души. От тях 56 души са техници и приложни специалисти - технически ръководители, техник- механици, оператори ел.подстанция; 146 са квалифицираните работници; 25 души са специалисти - инженери, експерти, одитори, счетоводители, юристи, специалисти технически контрол. 34-ма са заетите в професии, неизискващи специална квалификация като работници, пазачи и чистачи, 14 души е помощният административен персонал. Останалите 17 души са на ръководни позиции.