Имаме събиране на бизнес и политика. Това заяви социалистът Антон Кутев по време на обсъждането на закона на Делян Пеевски за изсветляване на медийния бизнес. Обявената от вносителите му цел е да станат ясни собствениците на медии и начина на финансиране.

Именно заради подписа на Пеевски под закона Кутев не иска да го подкрепи. Освен това, по мнението му, законът целял да изчисти образа на Делян Пеевски.

Пламен Георгиев: Пеевски е сред най-големите данъкоплатци

Пламен Георгиев: Пеевски е сред най-големите данъкоплатци

Антикорупционният орган бил сезиран 2013 пъти за 2018 г.

Йордан Цонев от ДПС защити проекта. Пеевски не бил монополист и издател на всички медии. Проектът щял да покаже има ли монопол на медийния пазар.

Законопроектът не е с имиджова цел, посочи Цонев. Пеевски не защитавал делата си с работата си в законодателния орган. Свидетелство за това били внесените от него закони, които били изцяло в интерес на българското общество.

Законопроектът е в правилната посока, заяви още Йордан Цонев. Неприемането на закона обслужвало фалшивите новини.

"Това е много смела законодателна инициатива на г-н Пеевски, мен и моите колеги", категоричен бе той.

Делян Пеевски внесе закон за прозрачни и свободни медии

Делян Пеевски внесе закон за прозрачни и свободни медии

Убеден е, че обществото трябва да знае, кой кой е на медийния пазар и как се финансират медиите

Да поговорим за свободата на словото, призова Вежди Рашидов от ГЕРБ. Словото има нужда от истинска свобода, смята той. Искам да говоря свободно като Божидар Димитров, за съжаление аз съм поставен в едни рамки и те ми тежат, сподели Рашидов.

В крайна сметка проектът мина на първо четене с 92 гласа "За", 12 - "против" и 28 - "въздържал се".

Припомняме, обсъждането на законопроекта идва дни, след като от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) препоръча да се изготви регистър на собствениците на медии в България.

Препоръката беше част от анализ на конкурентната среда на медийния пазар у нас, в който се отчитат също недобросъвестни практики при отчитането на абонатите на платформените оператори, насочване на основната част от рекламните бюджети към големите медийни групи, липса на надеждна информация за тиражите на печатните издания и др.

КЗК препоръча регистър на собствениците на медии

КЗК препоръча регистър на собствениците на медии

Установили насочването на основната част от рекламните бюджети към големите медийни групи