Най-голямата строителна компания в момента у нас "Джи Пи Груп" се опитва да се сниши. Конкурентите ги "сготвиха". Това коментира Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията пред БНР.

"Джи Пи Груп" станаха твърде големи, изпревариха други големи компании. Големите в България са 3-4 компании. Дали колективно или някой от тези 3-4 големи, може само да подозираме. През този дълъг период, в който компанията печелеше едни от най-добрите обществени поръчки и начинът, по който се появиха документите на един консултант, в които те участваха - на мен ми се струва, че много "случайно" се появиха тези материали", посочи експертът, най-вероятно имайки предвид разследването на сайта "Биволъ", в което се твърди, че "Джи Пи Груп" са част от добре "смазана машина" за мащабни кражби на средства от европейските фондове.

Цацаров: Служител на "Джи Пи Груп" се разследва за пране на пари

Цацаров: Служител на "Джи Пи Груп" се разследва за пране на пари

От "Джи Пи Груп" обясняват, че запораните 14 млн. са на компании, свързани с тях

Във връзка с реакцията на премиера Борисов, който настоя строителната фирма да бъде извадена от проектите с европейско и държавно финансиране, Безлов коментира, че "Джи Пи Груп" са станали жертва на възприетата от известно време стратегия от премиера да изрязва всякакви хора и компании, които му създават политически сътресения.

Според него "Джи Пи Груп" не може да си позволи да изчезне от пазара, рационалната ѝ стратегия би била да стане по-малка, за да е по-малко забележима. Друга възможна стратегия е да се раздели на по-малки компании, каза той и изказа предположение, че компанията ще продължи да изпълнява поръчки, които е спечелила, но няма да участва известно време за нови поръчки. Според него е възможно и да търси някакво съдебно изчистване.

Борисов отрязал "Джи Пи Груп" за пътни проекти с еврофинансиране

Борисов отрязал "Джи Пи Груп" за пътни проекти с еврофинансиране

АПИ проверява работата на фирмата до момента

"Този модел на публичните институции, които разчистват конкуренцията, за мен е реалният проблем", подчерта Тихомир Безлов относно конкурсите за обществени поръчки.

"След вълната, която се очаква от европейски пари за инфраструктура, следва една дупка за новия период, ако има въобще следващ такъв голям период. В момента периодът е много решаващ. Оттам вътрешната им борба стана медийна", коментира още той. 

"Джи Пи Груп" отказа да ремонтира и трасето на трамвай №5

"Джи Пи Груп" отказа да ремонтира и трасето на трамвай №5

По думите на Фандъкова ще бъде избрана втората класирана фирма