Това, което видях с дискусията през медиите е, че АПИ нищо не са нарушили и всичко е правомерно. Най-вероятно АПИ има опит с раздаването на този тип премии и бонуси, но проблемът на пътната агенция е изключително негативния образ, създаден заради тежките пътни инциденти, различни тежки забавяния. Това заяви пред БТВ Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията.

Припомняме, че в началото на седмицата от Института за пътна безопасност (ИПБ) алармираха за разпределени бонуси за над 1.2 млн. лева на 174 началници на различни звена на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за година и три месеца. Последваха проверки от страна на прокуратурата и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

По думите на Безлов въпросът е как е изтекла информацията от АПИ за бонусите. Много малко се знае колко и кога са се получава въпросните пари, посочи той и настоя да се създаде механизъм, по който да се оценява работата на служителите на АПИ и от работата им да зависи какви бонуси да получават.

Ще е интересно да се види какво ще се получи при проверката от страна на МРРБ, но по-скоро бонусите са се раздавали на групово-клиентелен и регионален принцип, смята Тихомир Безлов.

Той обясни, че през годините е имало много подобни казуси с раздаване на бонуси, включително и в съдебната система, но нищо драстично не се е случило.

"Интересът е от страна на криминологичния поглед, тъй като 170 човека получават едни немалки пари за 15 месеца и има една тишина. Сега по някакъв неясен канал изведнъж стана тема. Скандалът може да се интерпретира и като злоупотреба със служебно положение", коментира експертът.

МРРБ започва одит в АПИ за допълнителните възнаграждения за постигнати резултати

МРРБ започва одит в АПИ за допълнителните възнаграждения за постигнати резултати

По разпореждане на министър Иван Иванов ще се проверява за нарушения с бонусите