Добрата новина е, че на тези евроизбори младите излязоха да гласуват. Това заяви Стефан Георгиев от Агенция "АФИС" на конференция на тема "Европейски избори 2019 г. - равносметката. Перспективи и предизвикателства пред новите членове на Европейския парламент".

По думите не е верен митът, че младите хора не гласуват. Това се е доказало през последните години като според данните над 13% от младите излизат и гласуват.

По отношение на населеното място резултатите показват, че по-големият дял на хората, които са гласували на евроизборите са от София. По време на национални избори делът на хората от столицата е значително по-нисък, отбеляза Георгиев.

Той посочи, че в категория образование на 26 май от всички упражнили правото си на глас 40% са с висше образование. Георгиев изтъкна, че на евроизборите попринцип повече хора с висше образование упражняват правото си на глас, като тази тенденция се запазва и на национални избори.

Представителят на "Афис" обърна внимание, че по отношение на социален статус, 28-30% от гласоподаватели са работници, 20% са служители в държавни или частни фирми, а между 26-30% са пенсионерите.

По думите му двойно повече служители в държавни и частни фирми са гласували на тези евроизбори за сметка на работниците. Георгиев допълни, че хората с по-ниска квалификация не са излезли да гласуват и не са припознали евроизборите като значими.

Голям е и делът на гласувалите, които заявяват, че имат добър начин на живот в сравнение с останалите хора.

Евроизборите увеличиха преднината на ГЕРБ пред БСП

Евроизборите увеличиха преднината на ГЕРБ пред БСП

ВМРО могат и сами да прескочат 4-процентовата бариера за парламента

На тези евроизбори наблюдавахме едно тенденциозно изключване на хората с по-нисък социален статус, по-бедните, с по-ниско образование и тези в малките населени места. Тези хора намират все по-рядко лична мотивация да отидат и да гласуват, посочи Георгиев.

Той обърна внимание има завишен дял на социален оптимизъм. 31% от хората смятат, че България върви в правилната посока, около 41% са негативно настроени, а 21% има неопределено мнение по въпроса в каква посока се развиват нещата в страната.

С ниската избирателна активност се показало, че политическата класа в България не е успяла да мотивира населението да излезе и да гласува. Нямало е и дебат за бъдещето на ЕС.