Подготвя се конкурс за лого за българското председателство на Европейския съюз (ЕС). Това стана ясно от думите на Евгения Колданова, началник на кабинета на вицепремиера Меглена Кунева. Новината тя съобщи по време на дискусия за визията и посланията на едно ротационно председателство на ЕС.

Предстои да се уточнят критериите за логото. Колданова подчерта колко важно е днешното събитие за подготовката на българското председателство. Вече имало сайт за това как страната ни се подготвя да поеме ръководството на европейската общност.

Представен бе информационен клип за това, че страната ни ще поеме председателството през втората половина на 2018 година. В рамките на нашето ръководство на общността ще бъдат проведени 2000 събития в Брюксел и София. Поне 160 заседания на различни комитети ще бъдат проведени за този период. Ще се проведат различни семинари и други събития. Над 20 000 делегати ще посетят България.

Големите държави като че ли нямат интерес да се поставят във фокуса на Европа, подчерта режисьорът Иглика Трифонова. Тя си хареса логото на гръцкото председателство от 2014 г. „Navigation Europe”. По-важното е кой ти е съседът, а не роднина, защото от съседа можеш да поискаш малко сол, коментира тя отношенията между България и Гърция. Трифонова посочи, че можем да поискаме сол от Гърция, а в случая съвет как се ръководи председателство на ЕС.

Съветът не закъсня. Дойде от Джордж Петролакис от външното министерство на Гърция. Ние бяхме във вашите обувки. Бяхме на вашето място преди няколко години, обясни пред събралата се аудитория той. Самата Гърция потърсила съвет от предишни председателства. Той ни похвали, че сме започнали от рано подготовката за председателството ни, докато Гърция закъсняла.

За много от вас това председателство ще изглежда като връх Еверест, посочи Петролакис, но е убеден, че страната ни ще се справи. Той е доволен, че две години преди да поемем председателството вече имаме изграден екип, който да подготви това важно за страната ни събитие.

Първият урок, който Гърция научила от председателството си, е че колкото по-рано се събере екип, толкова по-големи са шансовете за успех. Комуникационната стратегия, която трябва да изготвим, пък трябва да отговори на въпроса с кого искаме да комуникираме.

Дефинирайте своята аудитория, посъветва ни Петролакис. Резултатите от Гърция в Туитър били, че 65 % от гръцката аудитория, ангажирана с председателството, е на възраст между 24 и 44 години. 35 % от гърците в самата държава са проявили интерес към председателството, като 65 % от гърците в чужбина са демонстрирали интерес. Затова и експертът ни съветва да изготвим стратегия, ориентирана както към външната аудитория, така и към вътрешната. Другият важен въпрос е за какво искаме да говорим. А следващият въпрос е дали някой ни слуша и дали посланието ни се чува от адресатите.

Джордж Петролакис коментира, че са важни средствата за комуникиране. Тези средства трябва да са готови поне месец преди да поеме председателството на ЕС.