Системата за контрол на един и същи орган дава две различни становища за едни и същи пътища. Това посочи пред БНР бившият министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.

Коментарът му дойде след оповестените вчера данни за качеството на пътищата у нас.

Караджов отбеляза, че Институтът по пътищата и мостовете прави текущи проверки по време на строителството, в лабораториите на института се изследвали ядки от строителството. По негови думи същият институт е участвал при издаването на Акт 16 за същите тези пътища, за които сега се твърди, че са некачествени.

Едно и също тяло в АПИ има две противоположни твърдения, изтъкна бившият регионален министър.

МРРБ: Не се контролира, докато се строи

МРРБ: Не се контролира, докато се строи

От 12 проверени пътни участъка при 7 има отклонения

Според него трябва да се влезе по-дълбоко и да се види кои служителите първоначално са казали, че пътищата са годни за шофиране, а сега излизат със становище, че са негодни. Той призова да се отвори документацията и да се види чии подписи стоят в нея.

Караджов запита кои са служителите в тези контролни звена и ще ги даде ли министърът на прокуратурата.

"Установено е, че пътищата в България са в ужасно състояние - както новите, така и онези, на които се прави основен ремонт. Проверките са станали формален повод да се поиска от фирмите да отстранят недостатъците", заяви бившият регионален министър.

Според него обаче нямало какво сега с пиар акции да се проверяват старите пътища.

Караджов посочи, че няма проблем с финансирането и Пътната агенция и тази година ще върне пари. Няма договори, защото се отмениха предишните процедури и всеки министър решава да си прави негови си, отбеляза той.

АПИ в нарушение - със 710 млн. лв. за поддръжка възложила основен ремонт на пътища

АПИ в нарушение - със 710 млн. лв. за поддръжка възложила основен ремонт на пътища

В периода от 1 януари 2018 г. до 31 декември 2021 г.