Законът за движение по пътищата е най-променяният закон в България. Защо санкциите не са процент от минималната работна заплата - ако глобата е такава, тя ще е актуална и няма да се налага да се променя закона.

Това заяви пред БНТ Илия Тодоров Асоциация на пострадалите в катастрофи по повод последните промени в Закона за движение по пътищата.

Мотивът му е, че размерът на глобите не прекратява нарушенията. Виртуално големи глоби, които не се плащат, не помагат с нищо на системата, стана ясно от думите на Илия Тодоров

Той е категоричен, че застраховката "Гражданска отговорност" пази нас от това, което може да ни се случи.

Според него трябва да има ясно описани глоби за неспазване на конкретни правила при движение по пътищата. Ако пътният полицай трябва да избере и наказанието, това може да породи корупционни проблеми. Ако глобата е в диапазон, той трябва да избира.

Положението е същото като в момента - ако за неправилно изпреварване глобата е 200 лв., тогава пишейки акта пътният полицай автоматично избира, даде пример Тодоров.

Зам.-председателят на Съюза на българските автомобилисти (СБА) Малинка Богдаренко обясни, че служителят на КАТ ще избере санкцията.

Относно критиките към поредните промени в Закона за пътищата, тя заяви: "Питаме къде е държавата, а когато тя се появи чрез този законопроект, ние казваме: "Олеле". Ще спазваме или няма да спазваме някакви правила. Трябва да има респект. Законът е за опазване живота и здравето на хората, държавата трябва да има механизми, по които да следи това нещо".

Законът трябва да има и възпитателна част. Да се търси механизъм за това, изтъкна Тодоров.

"Българинът не обича ред и правила, трябва да има контрол", каза Малинка Богдаренко.