Институтът за пътна безопасност представи анализ въз основа на засечена средна скорост за периода от 00:00 ч. на 7 септември до 16:00 ч. на 8 септември.

Посочва се, че общо 5541 МПС са засечени в нарушение на средната скорост, като 448 от тях са тежкотоварни (8.1% от всички нарушители).

2080 МПС (37.5%) са с чуждестранна регистрация, като 375 от тях са тежкотоварни - 18% от всички чуждестранни нарушители.

Отбелязва се, че 1856 МПС (33.5%) са превишили средната скорост с до 10 км/ч, т.е. вероятно става въпрос за техническа грешка без умисъл.

През ГКПП "Капитан Андреево" за същия период са влезли 22 045 чуждестранни МПС, от които 1860 тежкотоварни (8.4% от общия брой влезли чуждестранни МПС).

За денонощие следене на средната скорост: 3700 нарушения и много по-малко агресивни шофьори

За денонощие следене на средната скорост: 3700 нарушения и много по-малко агресивни шофьори

Според главен инспектор Лъчезар Близнаков от "Пътна полиция" редовните камери отчитат дори повече нарушения

ИПБ посочва, че близо 40% от нарушителите са чуждестранни МПС, които почти сигурно няма да платят глобите си. Около 85% от всички тежкотоварни МПС в нарушение са също чуждестранни - извън реалния обхват на санкции. Над 1/3 от нарушенията пък са за незначително превишение - без обществена опасност, но според Института използвани за статистическа "шумотевица".

От Института заключават, че в МВР кипи безсмислен труд, а контролът е превърнат в празен медиен театър.

"В обществото се подава сензационна информация за единични случаи, за да се създаде илюзия за дейност. Така се раждат "герои" от типа Емили с тротинетката, докато реалните проблеми се замитат под килима", изтъкват от ИПБ.

Според тях се прави неуспешен опит да се прикрие управленската немощ чрез скъпи PR кампании, а не чрез реални решения. Впечатлението било, че безопасността по пътищата се търгува - за ефирно време, рейтинг и властови комфорт.

В тази връзка Институтът за пътна безопасност настоява да се прекратят медийните манипулации; да се предприемат структурни и кадрови промени в контролните органи; и да се спре симулацията на контрол и да се въведе реална, ефективна и справедлива пътна политика.

Контролният механизъм е в мозъчна смърт, обобщават от ИПБ.

Един на всеки 60 шофьори кара с превишена средна скорост

Един на всеки 60 шофьори кара с превишена средна скорост

193 са нарушителите от тази нощ на пътя Радомирци-Телиш - път, на който загина Сияна