При мен - Министерството на транспорта, няма влияние на Пеевски. Това заяви пред БНР вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов.
По негови думи коалицията работи много добре и с ентусиазъм, независимо кой министър от коя партия е.
В сравнение с предишното правителство сега имало истинска екипна взаимопомощ.
"Това правителство работи в него се работи! Работите и пеете и вероятно затова ще има резултати, които ще отчетем в края на годината", увери той.
Караджов посочи, че проблемът с безопасността по пътищата се решава от 11 различни министерства и агенции. "Оттам идва и тази трудност, че не се справяме да го преодолеем и сме първенци по жертви. 2023 г. има нарастваме на смъртните случаи на деца. Трагедия е, че не се справяме със сериозен проблем, какъвто е животът и здравето на нас самите", изтъкна той.
Той бе категоричен, че трябва да се приложат драстични мерки, за да се получи първият пробив на намаляване на жертвите.
"Не всички мерки трябва да са скъпи и сложни и да се чакат дълго време. Част от тях са като колчетата в Кресна, не струват скъпо но цялостната организация доведе, че от 2,6 години няма нито една жертва. Това трябва да се направи", обясни министърът.
Той отбеляза, че в плануваните 36 участъка за ремонт ежегодно има по 4 - 5 души загинали при катастрофи. Такъв например бил участъкът Русе - Бяла.
"Само тези 36 участъка да ги сведем на нула, ще спасим 150 българи да живеят. И това са тези 20%", пресметна министърът.
Когато Караджов напуснал МРРБ, при управлението на ПП-ДБ, оставил готов проект за ремонта на пътя край Телиш, на който бе убита Сияна, и пари в сметката през 2022 г.
"Около милион са отпуснати, обаче АПИ нищо не прави и някъде през 2024 г. работи и прави кръпки. С това отношение на институциите, как ще се справим", възмути се той.
Караджов заяви, че има предложение всички норми с промени в Закона, да станат задължителен елемент при всеки ремонт на пътищата.
"Защо след мен не е направен този ремонт, да кажат разследващите органи, защото става дума за престъпно бездействие", изтъкна той и уточни, че Държавната агенция за пътна безопасност ще стане контролен орган и неин представител ще полага подпис при приемане на ремонтиран и построен път. Заедно с тях и независими граждански организации, експерти, ще участват в периодични и финални проверки. Целта е всеки ремонтиран и построен път да има досие, което се отнася най-вече за качеството на изпълнението.
Вицепремиерът припомни, че системата за наказания на нарушителите по пътя в момента има нула ефективност с връчването и влизане в сила на санкциите. Предлага да има един документ, който реферира към ЗДвП с конкретно наказание изад тези неща да стои един министър и да поема ангажимент пред премиера.
"Освен тези 36 участъка, АПИ поема още 150 участъка, които да се приведат в съответните изисквания за безопасност, такива има включително по "Струма" и "Хемус" - участъци на вълни и с аквапланинг места. Защото магистралата не е асфалт, а цялостна система с мантинели, знаци, маркировка - да я виждате, това е безопасност, другото е хвърлени пари на вятъра. Затова имаме доверие, че министър Иван Иванов ще си свърши работата, не е като предишните", изтъкна Караджов.
За магистрала "Тракия" той напомни, че има участъци на вълни и с опасни коловози, получени от претоварени камиони.
Това бил друг проблем, за който правителството също ще приложи мярка.
"Платили сме скъпа толсистема и има вградени кантари в асфалта и 7 министри са се мъчили да започнат електронно да връчват наказания на нарушителите. Започваме с промяна в Закона, промените са влезли за междуведомствено съгласуване и вече са към Министерския съвет и Народното събрание. Това са стъпки, които следя и работя с колегите министри, това е разликата от всички досегашни мерки. Досега няма отговорници и срокове, сега има министър и срокове", изтъкна той.
iliev_72
на 13.04.2025 в 21:21:16 #3Като гледам как пеете ! Явно пеете фалшиво !
2323532
на 13.04.2025 в 16:31:52 #2Google плаща редовно $95. Последната ми заплата беше $8200 за работа 10 часа седмично в интернет. Моят по-малък брат е средно $15k през последните няколко месеца и той постоянно работи приблизително 24 часа. Не съм сигурен колко просто беше, след като го проверих. Това е основната ми грижа............. УСПЕХ...........копирайте тук.>>>>>>
>>>>>
https://da.gd/homecash1
oxoo
на 13.04.2025 в 14:17:09 #1Хубаво пееш,но ЖП-то ти плаче,а пътници вече и зор се намират да ви слушат песните,провлачени с часове и накрая преминали в другият хор на автотранспорта,за"фойверките"като част от купона да не говорим!