Англоговорящите и българските потребители бяха най-многобройни по време на онлайн чата на еврокомисаря Меглена Кунева с граждани на ЕС за техните права като потребители.

Така беше отбелязана десетата годишнина от Европейския ден на потребителя, който се провежда на 15 март всяка година, съобщи БНР.

Час и половина българските потребители задаваха въпроси за цените на мобилните оператори, контрола върху хранителните продукти, коректността на банките при предоставянето на кредити. Те можеха да представят конкретни казуси и да получат отговор към какъв орган да се обърнат и как да разрешат възникналите проблеми.

Към еврокомисар Кунева имаше и въпроси, свързани с намирането на работа или признаването на образование в чужбина.

Потребители я поздравиха за достойното представяне на България в Европа и пожелаха тази форма на комуникация да не е еднократна.

Въпросите на англоезичните потребители бяха свързани с търговията по интернет, услугите на авиопревозвачите и туристическата индустрия, както и с подкрепата на правителствата за потребителските организации.

Отговорите на въпросите, за които не остана време, ще бъдат публикувани в интернет.