Туристическият сектор е бил сред най-засегнатите в последните две години. Това стана ясно от отговора на министъра на туризма Христо Проданов по време на парламентарния контрол. Войната в Украйна също оказва негативно влияние върху туризма. Полагат се усилия да се убедят чуждите туристи, че страната ни е безопасно място за почивка. Ролята на държавата е да създаде вярната информация, подчерта министър Проданов. Място в Плана за възстановяване намира и секторът, увери министърът, а българското правителство оценява това, което му носи туризмът в хазната.
Проданов се обяви за повече средства за реклама. Все пак средствата за това са увеличени с 6 милиона лева. Той не отговори на въпроса на ДПС дали трябва да се намалят таксите за шезлонги и чадър, но отчете, че концесионерите са видели ползите от евтините чадъри и шезлонги.
Туристическият сектор е изправен пред сериозни предизвикателства, според Мюмюн Мюмюн от ДПС. Партията се обяви за добър и конкурентен туристически продукт.
Според Николина Ангелкова от ГЕРБ за успешен сезон е важно да има добра реклама. Според нея няма проведени обществени поръчки за това обаче. Има процедури за пряко договаряне.
Взели сме всички мерки и сезонът няма да бъде катастрофален, сезонът ще бъде сравнително добър, отговори й Христо Проданов. В 25 държави тече телевизионна реклама на страната. Министърът също ще даде интервюта в международни телевизии, за да похвали страната ни като туристическа дестинация. Влогъри, блогъри и инфлуенсъри от съседни страни също са включени в рекламната стратегия на страната ни. Западните дипломати ще посетят "Златни пясъци", за да се убедят колко безопасно е българското Черноморие. Това ще стане на 11 юни, когато дипломатическият корпус е поканен да присъства на официалното откриване на сезона.