Международните превозвачи са притеснени за бъдещето си. Това стана ясно от думите на Ангел Траков, председател на УС на Съюза на международните превозвачи на конференцията: "Европейското бъдеще на транспорта от Централна и Източна Европа" по проблемите на сектора във връзка предложените нови регулации с "Мобилен пакет I" и "Мобилен пакет II" на ЕС.

Предвижданите мерки на ЕС щели да окажат влияние върху целия сектор. Нашите превозвачи искат точно в рамките на председателството ни да се поставят въпросите. Благодарности Траков отправи към ресорния министър Ивайло Московски и премиера Бойко Борисов. Той вярва, че ще се намери решение на възникналите проблеми. "За нас това не е професионална, а национална кауза", посочи Траков.

Транспортният министър Ивайло Московски на свой ред изтъкна, че кабинетът си дава сметка колко е важен секторът. Над 100 000 са пряко заетите, посочи той и обеща максимална защита за бранша. Виждаме сериозен дефицит в подготвените пакети за мобилност, смята Московски.

Превозвачи се заканват да блокират София на 16 и 17 май

Превозвачи се заканват да блокират София на 16 и 17 май

Новите условия за престой и спането в хотел не били удачни за нашите фирми

Държавата винаги е защитавала сектора, по думите му. Транспортът не е като всяка друга професия, той е доста по-мобилен, припомни транспортният министър.

Разписаните правила в закона Макрон, по мнението му, показвали доста раздалечени позиции за държавите. Не считаме, че това е правилно, посочи Московски. Трябва да се намери консенсус, допълни той. По думите му, мерките в пакета са доста рестриктивни към транспортния сектор.

Засега най-потърпевши са България и Румъния, но Московски каза, че е важно да има обща позиция. Засега такава няма. Той е разговарял с колегите си от Полша и Унгария за подкрепа. За момента срещам пасивност, каза министърът.

България твърдо стои зад българските превозвачи и ще ги защити докрай

България твърдо стои зад българските превозвачи и ще ги защити докрай

Преговорите са много трудни и държавите са разделени на два лагера, обясни транспортният зам.-министър Попов

На последно място във френското предложение са правата на шофьорите и уж гарантираните по-добри условия на труд. Не е направен анализ на въздействието на този закон. Не е ясно кой ще е контролният орган. Сбъркана е концепцията, отсече Ивайло Московски.

3000 камиона ще са определен брой часове извън работа, по разчети. Отново се оплака от липсата на разбиране на другите държави. Приемливо за нас е шофьорът сам да преценява къде да почива, стана ясно от думите му. За седмичната почивка в кабината искаме да останат настоящите правила, докато не бъдат осигурени паркинги с охрана на територията на цяла Европа.